HulkHaugen Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Hvis jeg vil oppgradere til vista på min bærbare som er merket Vista Compatible, hvordan fungerer det da? Må jeg oppgi serienummer eller tidligere Produktnøkkel, så de kan koble opp Vista mot min PC, eller gjør den det automatisk første gang den blir installert? Altså, er det mulig å kjøpe en vista til min bærbare, og installere den på en annen pc isteden? Nå tenker jeg på de 1-kr utgavene eller isåfall veldig billige til pcer kjøpt i år eller i fjord høst... Lenke til kommentar
myhken Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Hvis jeg vil oppgradere til vista på min bærbare som er merket Vista Compatible, hvordan fungerer det da? Må jeg oppgi serienummer eller tidligere Produktnøkkel, så de kan koble opp Vista mot min PC, eller gjør den det automatisk første gang den blir installert? Altså, er det mulig å kjøpe en vista til min bærbare, og installere den på en annen pc isteden? Nå tenker jeg på de 1-kr utgavene eller isåfall veldig billige til pcer kjøpt i år eller i fjord høst... 7975277[/snapback] Det er fullt mulig å installere denne utgaven på en annen pc. Vista gjør ingen sjekk på serienummer osv. Eneste er at du må gjøre en "clean install" på den andre pc'en hvis du har en annen Windows versjon enn på den bærbare. Du kan f.eks ikke oppgradere WinXp Pro til Vista Home Premium. Men en "clean install" fikser det. Så skriver du bare inn lisens koden du får, og vips har du aktivisert Vista.. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 ok. men hvordan bestiller jeg den da? er det butikker som selger de, eller må jeg gå via produsenten min? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 ok. men hvordan bestiller jeg den da? er det butikker som selger de, eller må jeg gå via produsenten min? 7977634[/snapback] Ok. Så du har ikke fått en "gratis" oppgradering fra pc produsenten din? Hvis ikke vet jeg ikke om du kan få det. Det er jo ingen som selger slikt. Vet at både pc produsenter og hovedkort produsenter har gitt det noen måneder nå, men da må du finne informasjon derfra. I de fleste tilfeller må du regitrere deg hos moduslink, og sende inn kopi av kjøpskviteringen din og serienummer på den gamle windows lisensen.... https://upgradeweb.moduslink.com/Vista/ConsumerWebsite Men som sagt, du må få tak i informasjon fra leverandøren din om hvordan du skal gå frem...og om du har rett på en slik oppgradering. Lenke til kommentar
butare Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Vista OEM får du bestilt via feks MPX.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå