Hagforce Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Heisann. Er det noen som vet om det er mulig å bruke 2 modem for å sende over en parkabel på 600m. Tenker da noe på linje med adsl eller sdsl modem i hver ende. Man er vel avhengi av sentralen, men jeg spør allikevel. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Du kan bruke to SHDSL modem i bridge til å sende over mange km på en telefonkabel e.l.. Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Ahh. Takker! Vanlig telefonkabel altså. Trenger ikke være tilkoblet sentral, bare mellom 2 bygg etc? Kan du anbefale noen modem? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) Jeg har ikke prøvd å bridge slike modem selv, men det skal gå an å koble de direkte ja. Fant et her som skal gi 'transparent bridge' http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...32;c:36173;r:pg Men du kan se om det kommer bekreftende innspill fra noen som har peiling Endret 19. februar 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Alfapus Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Heisann. Er det noen som vet om det er mulig å bruke 2 modem for å sende over en parkabel på 600m. Tenker da noe på linje med adsl eller sdsl modem i hver ende. Man er vel avhengi av sentralen, men jeg spør allikevel. 7975257[/snapback] Er fullt mulig å sette SDSL-modemer som støtter det opp back-to-back. Personlig bruker jeg Cisco 828-modemer til det. Et par gir deg "2 Mbps" (avhengig av kvalitet og lengde, men det finner du sikkert ut av). http://www.cisco.com/warp/public/794/dsl_cpe_config.html forklarer oppsettet på det meste av Cisco-utstyr. "dsl equipment-type CO" er det viktige (CO står for central office), og gjør at modemet tar over jobben normalt gjort av DSLAMen. Kan vel også nevne at du kun trenger utstyr som støtter å "leke CO" i ene enden. I andre enden kan du bruke hva du vil av SDSL-utstyr såvidt meg bekjent. Hvis noen andre som har peil vet om noe lignende for ADSL, så er jeg interessert. Er noe enklere å kjøre summetone over samme paret uten SDSL. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå