Gå til innhold

Forslag til vannkjøling. Max. 4000,-

Anbefalte innlegg

Jah, da tenker jeg at jeg tar steget over til vann, men jeg trenger forslag!

- Max pris er 4000,-

- Vil gjerne ha det beste.

- 3x 120mm (360) radiator kan brukes.

- Alt av deler trengs! Fra pumpe og blokker til skruer og nipler.

- Kjøling til CPU, GPU og kanskje NB

- Socket 775.

- GeForce 8800GTX.

- nForce 4 chipset.

Jeg er helt "grønn" på dette området så trenger både kommentarer og egne forslag til et komplett vannkjølt system.

EDIT: CPU, GPU og Chipset.

Endret av Intern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det glemte jeg å skrive, men det hadde ikke vært værre en å se i sig. da ;)

Socket 775.

GeForce 8800GTX.

nForce 4 chipset.

Bilde av HK:

i_170530-564x376.jpg

Kikk på microplex.no de har forskellige kits.. :D Mist og aquacomputer er å anbefale...

7975681[/snapback]

Ja, jeg vet, men jeg er ikke kjent på vannkjøling området. Og jeg tør ikke kjøpe det på måfå...

Lenke til kommentar

Jaja.. Hvis de sier det så er det vel greit nok... Men da er det bare å begynne å leite... Gå for 3/8 sett... Passe stort... Eheim Aquastream pumpa er vel den enkleste å bruke. HW Labs eller AC 360 Radiator og Swiftech Apogee, DangerDen TX eller AC "Cuplex XT CPU blokk, 3 meter Slanger og nippler (3/8 dels Utvendig på nipplene og innvendig på slangen), AC "AquaInject" Vanntank og AC AquagraFX for 8800 GTX. 2 l batterivann eller Renset vann og Frostveske/Vanntilsettning.

Endret av lordwolfy
Lenke til kommentar
Fordi det hos XS finnes flere folk med peil. Sier ikke at det ikke finnes her, det er antallet det er snakk om.

7976926[/snapback]

Joda, sant det. Men jeg gidder ikke å begynne å snakke engelsk, regne ut priser og finne varene i norske web butikker :)

Mye enklere å spørre her.

Lenke til kommentar

Den beste fullcover 8800gtx blokka er den fra EK. Den koster rundt 8-900 kr (inkl. frakt og toll) og kan bestilles direkte fra ekwaterblocks.com

AC aquastream pumpe er stillegående og fin.

3/8 slanger gir god flyt.

Thermochill pa.120.3 er seff den beste radiator og kan bestilles direkte fra thermochill.com for rundt en tusing inkl. frakt. og toll.

900(gfx)+1000(rad)+800(pumpe)=2700

Legg på slanger, en billig tank (kanskje t-line) og nipler så er du fort på litt over 3000 og kan bruke resten på en god cpu block. (som jeg ikke har peiling på. bruker personlig EK wave og den funker fett)

Ellers finnes det et godt utvalg av billigere pumper du kan benytte. AC pumpa er relativt dyr. Og radiator kan du få mye billigere enn thermochill.

Selvsagt kommer jo alt annet smått stæsj du bare "må" ha utenom, som vifter, viftestyring, temperaturmålere, uv-tilsettning, anti-alge, anti-corresion(hvis alu), uv-katoder osv.osv.. lista er lang og mye lengre for den som vil ha alt mulig rart.

Chipsetblokker aner jeg ikke hvor du kan finne for ditt skjermkort, men sjekk mips-computer.de. De har en del forskjellige.

Lenke til kommentar

Jeg har vifter, viftestyring osv...men ingenting som har med vannkjøling å gjøre (utenom vifter som sagt).

Men det er ikke sånn at jeg MÅ betale 500,- ekstra for 1 grad ved bruk av den dyreste radiatoren. Får man en til 500,- mindre og 1 grad høyere, så tar jeg jo den billigste!

Det er 4000,- jeg har til rådighet, ikke 4000,- som jeg bruke opp :p Bare så det er sagt.

Lenke til kommentar

Altså det hele er en balansegang over hva du ønsker å oppnå.

Ønsker du maks ytelse å driter i støy så kjører du bare cpu + gpu i loop med 3/8 eller 1/2 og kraftig pumpe samt en god radiator. Så dytter du ramsinks på resten av skjermkortet og bruker noen kabinettvifter for å fjerne varme derfra og fra chipsettet. Et slikt oppsett kan du gjøre relativt jævlig billig med å bruke t-line istedet for tank.

Eller du kan gjøre som andre å satse på vannkjøling av hele skjermkortet, alle chipsets, vregs, hdds, ram etc. Dette blir dyrt og ytelsen noe mindre men du kan få det jævlig stille.

Eller du kan gjøre en mellomting.

Lenke til kommentar

Et forslag.

Thermochill radiator: 49 pund + frakt = ca. 70 pund

EK 8800gtx: 75 euro + frakt = ca. 90 euro

Cpu(dtech fuzion) og pumpe(mcp355 med modded top): 65 usd + ca. 80 usd + frakt = ca. 160 usd

Tot i norske kroner ca. 2600. Legg på toll ca. 650 og det blir røft regna 3250 nok.

Så kjøper du tubing, gjengetape, + eventuelle nipler, tank og annet du mangler fra en norsk sjappe. (følger med både thermochillen og ek'n. Aner ikke med de andre)

Totalt sett billig og bortimot de beste deler du kan få.

Endret av daherik
Lenke til kommentar

Fra vcore.dk:

Thermochill pa120.3

Laing ddc2 med alphacool-topp

Slanger, nipler og slangeklemmer

3*papst-vifter

Fra microplex.no:

Swiftech Apogee gt

Swiftech MCW30

Swiftech Microres-tank

Swiftech MCW60 med ombygningskit for 8800

Eller følg daheriks råd.

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Ja har handlet masse deler fra utlandet selv. På alle forsendelser med verdi over 200 kr betaler du 25% toll + et lite gebyr. Kommer det på totalt over 1000 spenn tar det av en eller annen mystisk årsak meget lang tid i norske tollen. (gjerne en uke minst) og du betaler 25% toll + et litt større gebyr.

I blant er man heldig og slipper toll, men det er ekstremt sjelden. Jeg slapp bl.a. på mine EK blokker da det var skrevet utydelig på den medfølgende fakturaen. Det så ut som det stod 10 euro mens det i realiteten var 100+. Og som regel er fakturaen det eneste norske tollmyndigheter sjekker.

Selv om vcore.dk ligger i danmark er det alikevel ikke noe raskere å bestille derfra enn fra en hvilkensomhelst annen europeisk sjappe. Det er iallefall min erfaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...