A_N_K Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Tenkte jeg skulle ta et avbrekk fra den noe kjedelige eksamenslesingen, og nevne at jeg har dratt ned Phoenix-kilde fra CVS og kompilert med støtte for Xft2. Ikke bare er det raskt, men det ser bra ut også! Fontene ser virkelig nydelige ut (subpixel hinting på LCD). Kompilerte fint med -o3 og ulike andre optimiseringer. Laster sider omtrent like raskt som Opera 6 ser det ut til. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 5. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2002 Jeg har ikke fått med meg at de skal bytte navn, tenker du på Project Seamonkey? Uansett er det bra å se ting går framover :_) Neste prosjekt nå blir å prøve å bygge OpenOffice med Intel 7, binærutgaven er ikke akkurat rask ... Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 6. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2002 Aha. Hadde ikke fått med meg det, ikke bra ... Nå ser visst KDE 3.1 ut til å bli utsatt også, flere dårlige nyheter. .. Får vel holde meg til 3.04 for nå :_ Lenke til kommentar
drall Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Eneste problemet jeg fikk med å kompilere phoenix, var at diverse plugins ikke ville virke, pga at de var kompilert med gammel gcc. Orker ikke laste ned java source, holder meg til opera. Går ikke an å bruke OpenOffice om du ikke kompilerer det selv. De styggeste fontene jeg har sett! I tillegg til at programmet er direkte seigt om du kjører binær-versjon. Tar sin tid å kompilere da, men verdt det. edit: fikk forresten ikke gtk2.x til å virke med phoenix heller. Ville bare kompilere med gtk1.x. [ Denne Melding var redigert av: drall på 2002-12-06 15:59 ] Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 6. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2002 Jeg får fantastiske fonter med OpenOffice faktisk, vil påstå at de ser bedre ut enn i Windows :_P Den bruker så vidt jeg kan se de standard truetype-fontene. Jeg har ikke trengt å gjøre det, men jeg tror du kan kjøre spmadmin eller noe, for å velge tilgjengelige fonter. Forresten bruker jeg en hacket versjon av freetype som du kan få herfra: http://www.cs.mcgill.ca/~dchest/xfthack/ Les medfølgende instruksjoner. Tar år og dag å kompilere da, men det burde gå bra å bruke Intel C++ 7.0 tror du ikke? Denne støtter mange GNU-ekstensjoner, og OO burde ikke være spesielt skrevet for GCC får man håpe (i motsetning til Linux-kjernen). Jeg brukte forresten en pakke for Gentoo (såkalt ebuild) for å bygge Phoenix, så jeg kan ikke gi deg alle detaljene om framgangsmåten. Men såvidt jeg kunne se dro den ned ny kilde fra CVS, sannsynligvis ikke "stabil" kilde. Dette funket fint med GTK+ 2.12 og Xft2 (med Pango tror jeg). [ Denne Melding var redigert av: A_N_K på 2002-12-06 16:56 ] Lenke til kommentar
drall Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Bruker gentoo jeg også. Mente at fontene er grusomme binary-versjonen av OO jeg sist prøvde, mens de bruker det rette freetype-greiene når du kompilerer selv. Hintingen er mye bedre, dvs om du har fikset dette i freetypen din. Jeg brukte også phoenix-ebuilden, gikk ikke bra med USE=gtk2, måtte nøye meg med gtk1. om du kjører -O2 i stedet for -O3 i CFLAGS, går det en del kjappere å kompilere. Mister en prosent eller to i ytelse da... [ Denne Melding var redigert av: drall på 2002-12-06 19:41 ] Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 6. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2002 Tror jeg vil satse på Intel uansett, skal være lavere kompileringstid. Dessuten tyder tester jeg har sett på at Intel spytter ut raskere C++ enn GCC, dvs. lavere abstraksjonsstraff. OO er skrevet i C++ så vidt jeg kan se, kanskje derfor binær er så treig, hvis den er kompilert med GCC 2.9x? Før v3 var visst GCC elendig med C++ (C er en annen sak). Skulle vært en måte å få OO til å bruke Dinkumware STL (Intel) framfor STLPort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå