Nettulf Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Hei. Litt tvilsomt spørsmål synest vel mange... Men jeg holder på å fikse en PC for en kollega som er full av merkelige ting, den restarter og styrer på av seg selv. Og problemet er at en av ungene har endret passordet til pålogging, og ingen husker det Kunne bare slettet hele greiene og installert på nytt, men det er noen dokumenter og mail han skulle hatt tak i. Og kobler jeg disken til en annen maskin, får jeg ikke tilgang til mappen Mine Dokumenter på hans bruker. Så, er det noen enkel løsning på dette? Nettulf Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Start maskinen i sikkerhetmodus. Logg på som administrator, fjern passordet fra brukeren. Om du er heldig har ungene enda ikke lagt inn passord på administrator. Om de har må du eventuelt legge hd i en annen maskin og overføre manuelt. Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 start i sikermodus med kommandolinje og bruk net user kommandoen til å endre passord Lenke til kommentar
spiderworm Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Du kan også bruke Hirens boot CD e.l, denne kommer bland annet med programmer for å fjerne passord. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Du kan skrive "net user brukernavn passord" i cmd for å endre passordet. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Hvis kidsa har endret admin-passordet kan du bruke en boot cd herfra til å endre passordet på admin-kontoen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå