Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Treigere upload med Vista

Anbefalte innlegg

Har Adsl2+ Megafree linjen til NextGenTel og har i skrivende stund: Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.469 / 20.627 inne på routeren. Har 2 pc-er, en med vista og en med xp. Både på vista og xp ligger downloaden på ca 17,5mbit i snitt hos itavsien, mens på upload får jeg ca 0.9mbit i vista og 1.3mbit på xp. Windows firewall, Windows update osv, alt sammen er skrudd av i både vista og xp. lukket alt av programmer i vista. Noen andre som opplever/har opplevd det samme, og eventuelt vet hva en kan gjøre for å fikse det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, jeg må si at etter at jeg oppgraderte til Vista, så ble faktisk nettlinjen min en del raskere. Upload er mye bedre enn tidligere. Nedlastningen er den samme.

Men du kan jo undersøke om du har andre prosesser i Vista som sender ut informasjon, for da går det av linjekapasiteten din. Forøvrig er det ikke dumt å sende ting rett igjennom router og modemet med f.eks NAT oppføringer.

Lenke til kommentar
Nei, jeg må si at etter at jeg oppgraderte til Vista, så ble faktisk nettlinjen min en del raskere. Upload er mye bedre enn tidligere. Nedlastningen er den samme.

Men du kan jo undersøke om du har andre prosesser i Vista som sender ut informasjon, for da går det av linjekapasiteten din. Forøvrig er det ikke dumt å sende ting rett igjennom router og modemet med f.eks NAT oppføringer.

7974981[/snapback]

Den laster opp alle dokumentene dine til CIA, må vite! :ph34r:

Jeg får dårlige hastighet over lokanettet med Vista enn jeg gjør med XP, ganske skuffende, tatt i betraktning at den påberopte bedre ytelsen her var en av hovegrunnene til at jeg byttet...

AtW

7975046[/snapback]

Vel, er dette vista-vista, eller vista-noe annet? Det os'et er ikke helt kompatibelt med andre ting når det gjelder hovedprotokollen allt kjører over - TCP/IP...

Skal vist gå ann å tvinge det til å følge standarden med en registry hack...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...