sinnadyr Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) Vil at maskinen skal skru seg av etter at nedlastingsprogrammet mitt er ferdig med nedlastingen, men det har ingen "Skru av når nedlastingen er fullført"-funksjon. Jeg kan uansett velge hva jeg kan åpne når nedlastingen er ferdig. Noen som vet hvilken fil jeg skal be programmet om å åpne slik at maskinen skrur seg av? Vet det er flere programmer som tilbyr å skru av maskinen når oppgaven er fullført, men dette gjør altså ikke det. Et program som kan skru av maskinen på et bestemt tidspunkt hadde også funket greit Takker for alle svar Endret 21. februar 2007 av sinnadyr Lenke til kommentar
jokkakim Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Lag en bat fil som ber maskinen om å skru seg av. som igjen blir kjørt av programet ditt når nedlastingen er ferdig. finner vel noe om detpå google http://www.google.no/search?hl=no&q=window...+shutdown&meta= Lenke til kommentar
PT Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Win + R -> "cmd" -> "shutdown -s -t *tid i sekunder* -f" Altså "shutdown -s -t 3600 -f" om du vil skru av maskinen etter en time. "shutdown -a" kan brukes for å avbryte, om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Avslutt.bat: @shutdown -s -t 20 Denne filen setter du til å bli startet når download er ferdig. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) sinnadyr her, er bare på kompisen sin maskin: GeirGrusom: Hva gjør -s, -t og 20 ? PT: i kjør: "cmd /k shutdown -a" funker fint til å avbryte shutdown ja. Blir bat-filen for denne: @shutdown -s -t 3600 -f ? Takker for all hjelp. Endret 20. februar 2007 av Izte Lenke til kommentar
PT Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) Hvis du vil skru av maskinen etter én time, ja. shutdown -s -t 00 -f hvis du vil skru den av med en gang. -s står for shutdown (andre er -r for reboot, -l for logout) -t står for time (tid til maskinen skrues av, i sekunder) -f står for force (tving åpne programmer til å avslutte) shutdown -help kan være fin å titte på. EDIT: Bort med komma ja Endret 20. februar 2007 av PT Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) Du skriver "@shutdown -s -t 00, -f". Stemmer det når du skriver "...00, -f"? Altså med komma etter -t argumentet? Interessant dette Endret 20. februar 2007 av Izte Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) skal ikke være komma mitt forslag: lag en bat fil som inneholder: shutdown -s -t 00 -f lagre den der det passer deg. gå til kontrollpanel --> Scheduled Tasks, bla deg frem til fila, og sett den til å kjøres når du vil Endret 20. februar 2007 av hockey500 Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Slettes ikke dumt. Takker for alle behjelpelige svar Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 µTorrent har denne funksjonen. Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Fruktkake: Hvor finner du de alternativene der da? Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Options/Auto Shutdown Windows. Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 I see, takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå