Andey- Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) Heisann! Har nå koblet sammen to rutere. Den ruteren som tar i mot linja fra modemet er en Linksys WRT54G v.5. Så har jeg koblet sammen en Jensen Scandinavia high speed router med Linksysen. Jeg har internett på begge ruterne, og linksysen finner Jensen-ruteren. Problemet er at jeg ikke finner pc'ene som er på Jensen-ruteren. Har satt forskjellig IP på ruterne, og har slått av DHCP'en på Jensen. Har lest litt på forumet, og det kan kanskje se ut som at jeg må sette Jensen-ruteren i "bridge"-mode, noe jeg ikke har kunnskap om. Har prøvd å slå på "Static routing" på Jensen-ruteren, men uten suksess. Fint om noe kunne forklart meg hvordan dette skal gjøres EDIT: Problemet er nå løst. Fulgte ikke alt til punkt og prikke etter anbefalningene. Så nå er alt oppe å går i skjønneste orden! Takk for hjelpen. Endret 19. februar 2007 av Andey- Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Du kan også se om du finner en meny på jensen routern din som heter accesspoint. Det vil si at det ikke er en router lenger men ett accesspoint som bare sender signalene videre. Så kan du gjøre alle innstillinger på linksys routern. Er en litt annen løsning en den du skisserer men den fungerer. Tror jeg da. Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Dessverre, er ingen valg/meny som heter det eller inneholder noe av det. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Gå inn på menyvalget TCP/IP Settings - LAN Interface og sett menyvalget DHCP til Disable. Trykk Apply Changes for å lagre endringen. Flytt kabelen som går fra ADSL modemet fra WAN porten på ruteren til en av de fire LAN portene. Refresh så Ip adressen til pcen ved å reparer lan forbindelsen. Hjalp det? Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Altså: Jeg skrudde av DHCP-klienten på Linksysen, tok i-net ledningen fra WAN-porten til en LAN port. Prøvde å reparere, men da uten hell. Gjorde det samme på Jensen-ruteren for sikkerhets skyld, for å prøve, men da også uten hell. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Det var da jensen routern dette skulle gjøres med. Mistet du nettet eller var det bare det at du ikke fikk åpnet porter? Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 mistet nettet. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Det skulle fungert. Skjønner ikke hva som er galt jeg heller. KAn jeg bare spørre hva du skal med 2 routere pluss den som antagelig er innebygget i modemet? Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Ingen ruter innebygget i modemet så vidt jeg vet. Men saken er den at jeg skal opprette et LAN, så greit å få dette ordnet før ankomsten, og da gjerne slik at man kan dele filer uavhengig hvilken ruter man sitter på. Har dessverre ingen switch tilgjengelig. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Hvis du bare har en DHCP-server, og har koblet en TP-kabel mellom LAN på linksys og LAN på Jensen skal dette funke... ikke WAN altså, LAN. Alle klientene skal da få samme ip-range og subnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå