fox Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 (endret) EDIT; Fikk svaret på det jeg lurer på.. Men saksøk ham! Endret 2. april 2007 av Fox Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 (endret) Altså, det er aldri noen god ide (bortsett fra over dammen) å gå til sak mot noen bare for å få penger. Om mottoet ditt er "få penga dine" så kan du bare glemme å gå til sak, men er mottoet ditt at det han gjorde var straffbart og du ønsker ingen å komme i den samme situasjonen som du har kommet opp i så har du en sak. Endret 2. april 2007 av CAT0 Lenke til kommentar
Poseboen Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Man kan jo ikke ha sånne folk i skibakker. Mange flere kan bli skada derfor tror jeg det er en grunn til å saksøke, men er ikke sikker siden det er mulig at ingen kommer til å vinne no på det i det hele tatt. Bare tap for begge parter. Lenke til kommentar
asad Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Dette har skjedd: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Jeg og to venner skal kjøre den bratteste bakken i kvitfjell, men når vi kommer til det bratteste henget på bunnen bestemmer vi oss for å gli saaakte sidelengs ned. Litt lenger opp i bakken tenker en eller annen tullking no litt annet. han kommer i ca 100km/t ned bakke og i det han hoppet utfor henget på bunnen der jeg er flyr han rett i ryggen på meg og slenger meg mage meter inn i skogen. Tullingen bare kjører videre helt til ahn ikke klarer mer pga skader. Jeg vokner så i skogen og husker ingenting og ser masse leger rundt meg. De sier jeg har ødelagt venstre skulder og brekt nakken. Senere får jeg vite at jeg også har spekt milten og nyra. Jeg blir tatt med til sykehuxet i Lillehammer der jeg ligger i noen dager og venter på svar fra Ullevåll anngående nakken og blir senere flydd til A-hus der jeg ligger nå. Hvordan funker det med "saksøkning" i denne saken? I Amerika ville det jo blitt en "hit and run" eller no. Noen som har peiling? Edit: Det har jo en del å si at det ikke var med vilje, men han stakk o tross alt av. Hva har disse to tingene å si? 7974112[/snapback] Herregud Håper du blir bedre snart. Det der hørtes ILLE ut. Kan du gå? Lenke til kommentar
WhiteDragon Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Han kan gå, ja. Han var på skolen i dag for første gang Lenke til kommentar
asad Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Han kan gå, ja. Han var på skolen i dag for første gang 8349638[/snapback] Phew.. brakk nakken skrev han, tenkte det var over og ut. Men da så Lenke til kommentar
WhiteDragon Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Brakk nakken ja, men ikke.. såå farlig liksom. Det var jo et brudd, men ikke sånn at det var over og ut Lenke til kommentar
Poseboen Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Har vært dritheldig... hadde jeg stått en halv meter lenger til venstre hadde jeg kanskje ikke vært her Jeg mener jeg har vært heldig, men hva om noe lignende skjer igjen med noen som ikke er så heldige som jeg har vært. det er jo livsfarlig å ha folk som han i skibakken. Endret 10. april 2007 av Hamaestra Lenke til kommentar
ptta Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Ja desverre finnes det en del idioter i ulike skibakker. Husker når jeg var 8-9 år. Omtrent det samme som i denne saken skjedde. Bare at jeg var så heldig at typen bare kjørte over skiene mine. Desverre er det lite man kan gjøre. Noen er idioter og de forandrer seg sjelden. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Jeg regner med at du kan få "hit and run" her også, men da bare få ham i fengsel eller noe slikt. Lenke til kommentar
ptta Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Problemet i de fleste slike saker vel at man ikke vet hvem gjerningsmannen er, og politiet er bok som regel ikke veldig hype på å etterforske. I så hensende trådstarters sak ganske unig så vidt jeg har forstått. Lenke til kommentar
Poseboen Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Problemet i de fleste slike saker vel at man ikke vet hvem gjerningsmannen er, og politiet er bok som regel ikke veldig hype på å etterforske. I så hensende trådstarters sak ganske unig så vidt jeg har forstått. 8355486[/snapback] Vi har funnet ut hvem det er. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Hvordan ligger egentlig saken nå? Har du anmeldt ham? Godt å høre at du har det bedre/bra. Kunne nok gått laaangt værre Lenke til kommentar
Poseboen Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Hvordan ligger egentlig saken nå? Har du anmeldt ham? Godt å høre at du har det bedre/bra. Kunne nok gått laaangt værre 8357906[/snapback] Som sagt har vært utrolig heldig! Har ikke anmeldt han ennå, men jeg vurderer det. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Selv hadde jeg aldri sendt en stygg tanke til ham viss han hadde stoppet opp å prøvd og hjelpe. Men rett opp igjenn for så å kjøre videre. Nei huff. Endret 11. april 2007 av ErikFN Lenke til kommentar
notalive Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Hvor lenge bør man ikke vente med å anmelde noe slikt? Lenke til kommentar
Poseboen Skrevet 14. april 2007 Forfatter Del Skrevet 14. april 2007 Selv hadde jeg aldri sendt en stygg tanke til ham viss han hadde stoppet opp å prøvd og hjelpe. Men rett opp igjenn for så å kjøre videre. Nei huff. 8360274[/snapback] Enig emd deg der. Det var jo tross alt ett uhell. Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 jau.. blir det penger på deg? (kommer du til å gå til sak?) Lenke til kommentar
Poseboen Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 jau.. blir det penger på deg? (kommer du til å gå til sak?) 8449641[/snapback] først må jeg vente minst ett år og hvis jeg da har varige skader som har noe å si på hverdagen (Jobb etc) jeg kommer til å beholde som f eks nakkeproblemer eller skulderproblemer som er det jeg mest sannsynelig kommer til å få hvis jeg får noe. Så først kan jeg gå til sak. Hvis jeg da har varige skader er det sjangs for at jeg kan tjene på det, men hvis det ikke e rnoen særlige varige skader så kommer jeg mest sannsynelig til å tape på en saksøkning og det kan ta alt fra 1 til 5 år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå