Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Påkjørt i skibakken

Poseboen

Anbefalte innlegg

Det er muligheter for at jeg får prolemer med skulderen og kanskje nakken senere, men jeg vt ikke hvor stor betydning dette kan ha eller hvor mye problemer.

8113720[/snapback]

Spør om å få en vurdering av det når du er på opptreningssenteret. Skulder- og nakkeskader er fryktelig kjedelige greier som kan være veldig plagsomt, særlig dersom du bedriver trening som innbefatter skulderleddet.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er muligheter for at jeg får prolemer med skulderen og kanskje nakken senere, men jeg vt ikke hvor stor betydning dette kan ha eller hvor mye problemer.

8113720[/snapback]

Spør om å få en vurdering av det når du er på opptreningssenteret. Skulder- og nakkeskader er fryktelig kjedelige greier som kan være veldig plagsomt, særlig dersom du bedriver trening som innbefatter skulderleddet.

8114250[/snapback]

Jeg driver med håndball der jeg bruker skulderen mye. Om jeg får skader vet jeg ikke ennå. Jeg går fortsdatt med krage for å støtte nakken og vet ikke hvordan det går når jeg tar den av.

Lenke til kommentar

8113720[/snapback]

Hvis du har barneforsikring vil du få en del kronasj for dette. Det er slik at man får penger per prosent invalid man blir etter en ulykke. lurer på om det er godt over 10 000 per prosent invaliditet man oppnår.

Lenke til kommentar

Jeg var på Kvitfjell på World Cup med skolen i helgen, og kjørte ned Nasjonalanleggløypa hvis det var den du tenkte på. Det var den tredje gangen jeg sto på slalom, så jeg kan si at jeg er veldig uerfaren.

Jeg måtte også kjøre skrått nedover på grunn av at jeg ikke turde å kjøre nedover den ekstremt bratte skråningen.

Tenkte på hvor jævlig det kunne gå hvis du var midt i løypa rett etter den bratte skråningen begynte og en person kom som en kule.

Det var nesten farligere i løypa Skiveien på grunn av alle som skulle ned til den nedre stasjonen, og med "profesjonelle" som trodde de eide verden, og kjefta på deg når du datt eller sto rolig i løypa.

http://www.kvitfjell.no/ep/13/ Trykk på #2, var det den du mente?

Iallefall, mens jeg ventet på krokheisen studerte jeg reglene, der det stod viktige ting for denne saken som at når du var innblandet i en sak, alltid hadde plikt til å hjelpe, og at den som kom fra bak alltid hadde ansvaret.

Endret av phantasm345
Lenke til kommentar

8113720[/snapback]

Hvis du har barneforsikring vil du få en del kronasj for dette. Det er slik at man får penger per prosent invalid man blir etter en ulykke. lurer på om det er godt over 10 000 per prosent invaliditet man oppnår.

8138473[/snapback]

Vet du hvor mye som skal til før man får en ivaliditetsgrad!? mye

Lenke til kommentar

8113720[/snapback]

8138473[/snapback]

Vet du hvor mye som skal til før man får en ivaliditetsgrad!? mye

8144427[/snapback]

Jeg har jo gått en stund uten å kunne bruke venstrearmen og ikke kunne vært aktiv på grunn av milten og nakken. Jeg vet ikke om dette teller som invalid?

Når det gjelder hvilken bakke så var det bunnen av 1#. I det siste bratteste henget.

Endret av Hamaestra
Lenke til kommentar
Det er lov så lenge han har kontroll og ikke kjører inn i noe/noen såvidt jeg vet. Har du noen kilder på fartsbegrensning i norske bakker?

8173657[/snapback]

Nei, men reis til nermeste skibakke så står det at du ikke har lov til å kjøre rett ned uten å svinge og ha at du skal ha full kontroll hele tiden. Dette kan vi tolke som at det ikke er lov til å kjøre i 200km/t siden utforkjørere som kjører tilnermet rett ned ikke klarer mer enn litt over 150km/t på det verste, men hvis du klarer å kjøre i 200km/t og svinge og ha full kontroll samtidig så er det jo teoretisk lov, kom poenget mitt klart frem nå? :p

Endret av ptta
Lenke til kommentar

Seriøst, denne tullingen som pløyde deg rett ned oppførte seg tydeligvis som en idiot. Han kjørte definitivt uten kontroll og ignorerte glatt endel av bakkereglene. Selvfølgelig gjorde han det ikke med vilje og det var et uhell, men når man oppfører seg på en slik idiotisk måte bør det få konsekvenser.

Lenke til kommentar
Seriøst, denne tullingen som pløyde deg rett ned oppførte seg tydeligvis som en idiot. Han kjørte definitivt uten kontroll og ignorerte glatt endel av bakkereglene. Selvfølgelig gjorde han det ikke med vilje og det var et uhell, men når man oppfører seg på en slik idiotisk måte bør det få konsekvenser.

8186343[/snapback]

Han burde ivertfall ha sjekka hvordan det gikk med meg isteden for å kjøre videre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...