Gå til innhold

Mitt G7 gikk i gulvet...


Anbefalte innlegg

Presterte å miste mitt Canon Powershot G7 kamera i gulvet i dag, fra ca 1 m høyde. Datt ned, for så å sprette 1 gang og så legge seg til ro..

 

Kameraet var slått av, så ingen skade på objektiv eller noe. Imidlertid er det en del lyd fra kameraet når jeg rister på det. Opplever ingen forandring med kameraet etter droppet, alt virker som å være som før.

 

Noen andre som har et "umistet" G7 som kan fortelle om det kommer litt "løse" lyder fra kameraet når det ristes på? Vet det er ting der inne som kan lage litt lyd, men er usikker på om det har skjedd noe med mitt kamera..

 

Alle tips og hjelp mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg plukka opp kameraet og rista litt for deg - og ja, det kommer noen fra mitt G7, som er ganske jomfruelig av se når det kommer til fall.

 

Lyden høres kanskje ut som om det er "innmaten" til objektivet som beveger seg; et slags feste for et større oppheng som har løsnet litt, eller litt for mye? Slik kan man tenke kanskje, om man ikke har lyttet etter lyden før. Kanskje det ligner på lyden fra ditt kamera?

 

Det er jo et rimelig solid kamera, og med mindre du merker noen klare ulyder der hvor du ikke hørte noen før, og det ellers tar bilder helt fint, så tror jeg du kan slappe av. Eventuellt kan du kanskje levere det inn til service/overhaling?

Endret av floolf
Lenke til kommentar

Canon G7 har en liten innebygd sensor som detekterer om kameraet er holdt vannrett eller loddrett. Det er en eller annen bevegelig del (kule eller lignende) som man tydelig hører om man vrir/rister litt på kameraet. Kan til forveksling høres ut som noe som har løsnet i kameraet. Det er vel sannsynligvis denne dere hører.

Lenke til kommentar

Takk folkens! Betryggende å høre. Har lest tråder med andre som har hørt lyder fra sine kameraer også, så håpet på det var ufarlig.

 

Problemet er jo at jeg aldri ristet på kameraet FØR det gikk i gulvet.. Men heretter skal jeg bli flinkere til det.

 

Takk igje! Litt roligere nå.. :):)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...