Gå til innhold

AMD Athlon 64 FX-62 eller AMD Athlon 64 X2 6000+

Dragonlove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skeptisk til om man råde noen til å gå for "Extreme".

gir ganske mye mindre for penga enn en E6600 eller E6700.

7974312[/snapback]

Jeg har aldri anbefalt noen å gå for Extreme Edition-prosessor, jeg sa bare at hvis du skal ha det beste av det beste (noe jeg fikk inntrykk av at trådstarter ville ha) er det Core 2 Extreme er det.

E6600 gir nok mye mer for pengene. Personlig ville jeg gått for en E4300 (høyere multiplier enn E6300).

Endret av xNINJA
Lenke til kommentar
Hva bør jeg velge av disse 2 hvis prisen ikke spiller noen rolle?

7974011[/snapback]

For å svare på spørsmålet ditt, så hadde X2 6000+ vært det opplagte valget. FX-62 er bortkastede penger. Men som sagt, i dag yter Core 2 Duo bedre enn AMDs utvalg.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Skeptisk til om man råde noen til å gå for "Extreme".

gir ganske mye mindre for penga enn en E6600 eller E6700.

7974312[/snapback]

Jeg har aldri anbefalt noen å gå for Extreme Edition-prosessor, jeg sa bare at hvis du skal ha det beste av det beste (noe jeg fikk inntrykk av at trådstarter ville ha) er det Core 2 Extreme er det.

E6600 gir nok mye mer for pengene. Personlig ville jeg gått for en E4300 (høyere multiplier enn E6300).

7974333[/snapback]

hjelper det med høyere multiplier når fsb er lavere?

1066 266x7 = 500x7= 3500

800x 200x9 500x9=4500

anyways vill en allendale være bedre til oc enn E6300-> serien

hvis et hovedkort fra 266 klarer opp mot 500fsb

vil den klare det når en setter den til 800, 200 til 500fsb?

er det sånn at det er med å gå på.

oppdater her gjerne

Lenke til kommentar

Joda er klar over at Intel har noen råe prosessorer og sånn, men nå har det seg sånn at jeg har kjøpt ett AM2 hovedkort og da vil jeg ha en AM2 prosessor.

Har egentlig alltid likt AMD bedre enn Intel, akkurat som jeg liker alle andre enn Telenor, samme med Microsoft, selv om jeg bruker produktene deres (Microsoft altså)

Lenke til kommentar
Joda er klar over at Intel har noen råe prosessorer og sånn

Noe råere? Jeg byttet fra en AMD Opteron 170 (klokket til 2.7ghz) til en Core 2 Duo E6600, selv uklokket er forskjellen STOR!

Mye billigere for deg å droppe de dyreste AMD'ene og heller kjøpe deg en rimeligere Core 2 og bruke de ekstra pengene på et bra hovedkort til den - selv de minste Core 2 Duo'ene drar lett fra Fx62'en.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
hjelper det med høyere multiplier når fsb er lavere?

Multiplier er låst, det er ikke FSB. :)

Selv om du har kjøpt AM2 HK så er det vel ingenting som hindrer deg i å selge det?

Hør på folket, dropp fanboyism og kjøp C2D. Alle boikotter AMD om dagen uansett.

7994764[/snapback]

AMD er konkurransedyktige i de fleste prisklasser. En 2,8 GHz K9 (les FX-62) ligger på nivå med en E6600.

AMD Athlon 64 X2 5400+ 2,8 GHz 2171,-

Med mindre du skal overklokke (da vinner Intel klart), så er AMD et godt alternativ også.

Endret av xNINJA
Lenke til kommentar
Hei, kjøp AMD64x2 6000+ :!:  :!:

7998635[/snapback]

Fordi?

Og helst ikke argumenter som "AMD er best!" og "Intel er dritt!"

7999344[/snapback]

Fordi trådstarter spør om hvilken av to AMD cpu'er som er best, ikke intel cpu'er selv om de for øyeblikket er bedre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...