Gå til innhold

Hvordan gjøre et bilde lysere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du suger veeldig kan du prøve...

shift+ctrl+L ( som da er ) Image - Adjustments - Auto Levels...

Det optimaliserer Mørke & Lyse partier i bildet, og retter på fargene om du foreksempel har tatt et bilde i "den blå timen"...

Om bildet har hvite partier kan det hende Auto Levels ikke klarer å gjøre det noe bedre...

I så tilfelle kan du prøve Shadows/highlights, men vær forsiktig, skal ikke mye til før det ødelegger bildet...

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar
Det er vel slått fast at Brightness/Contrast er en av de dårligere funsjonene i PS...

Noe som kan motbevise.?

7975416[/snapback]

Jeg bruker den funksjonen støtt og stadig, men som regel for en siste touch... :roll:

Ellers er det vanskelig å gi tips om hvilke funksjoner trådstarter kan bruke uten å ha sett bildet...

Endret av kattekwinnen
Lenke til kommentar
Det er vel slått fast at Brightness/Contrast er en av de dårligere funsjonene i PS...

Noe som kan motbevise.?

7975416[/snapback]

Ulempen med denne er at den påvirker alle pixlene i bildet. Og som oftest vil man ikke gjøre de lyseste tonene enda mer lyse (utbrent) eller de mørkeste enda mørkere (gjenngrodde skygger).

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har et bilde jeg gjerne vil gjøre lysere, slik at det er lett å se hva det er bilde av, selv når bildet er i lite format. Vil gjerne gjøre dette uten å miste kvalitet på bildet.

Men, jeg suger i Photoshop, så kan noen forklare meg hvordan jeg gjør et bilde lysere?

7973976[/snapback]

Ta en titt på lenkene under. Du må melde deg inn for å få tilgang til artiklene, men medlemsskapet tror jeg bare blir oppfattet som positivt :-)

Om justering generelt:

Justering

Levels:

Levels(Nivåer)

Kurver:

Curves (tonekurver)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...