Deadringer Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Hei! Jeg har et bilde jeg gjerne vil gjøre lysere, slik at det er lett å se hva det er bilde av, selv når bildet er i lite format. Vil gjerne gjøre dette uten å miste kvalitet på bildet. Men, jeg suger i Photoshop, så kan noen forklare meg hvordan jeg gjør et bilde lysere? Lenke til kommentar
Tore Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) Om du suger veeldig kan du prøve... shift+ctrl+L ( som da er ) Image - Adjustments - Auto Levels... Det optimaliserer Mørke & Lyse partier i bildet, og retter på fargene om du foreksempel har tatt et bilde i "den blå timen"... Om bildet har hvite partier kan det hende Auto Levels ikke klarer å gjøre det noe bedre... I så tilfelle kan du prøve Shadows/highlights, men vær forsiktig, skal ikke mye til før det ødelegger bildet... Endret 18. februar 2007 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) Jeg er ikke så dårlig at jeg ikke forstår noe mer kompleks enn det der, men jeg er ikke pro heller. Men skal prøve. edit: Skjedde absolutt ingenting, altså jeg trenger fortsatt hjelp til å gjøre bildet lysere. Endret 18. februar 2007 av -Nyhus- Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 På engelsk: Image-->Adjustments-->Brightness/Contrast På norsk: Bilde-->Justeringer-->Lys/Kontrast Lenke til kommentar
Tore Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Det er vel slått fast at Brightness/Contrast er en av de dårligere funsjonene i PS... Noe som kan motbevise.? Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) Det er vel slått fast at Brightness/Contrast er en av de dårligere funsjonene i PS... Noe som kan motbevise.? 7975416[/snapback] Jeg bruker den funksjonen støtt og stadig, men som regel for en siste touch... Ellers er det vanskelig å gi tips om hvilke funksjoner trådstarter kan bruke uten å ha sett bildet... Endret 19. februar 2007 av kattekwinnen Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Det er vel slått fast at Brightness/Contrast er en av de dårligere funsjonene i PS... Noe som kan motbevise.? 7975416[/snapback] Ulempen med denne er at den påvirker alle pixlene i bildet. Og som oftest vil man ikke gjøre de lyseste tonene enda mer lyse (utbrent) eller de mørkeste enda mørkere (gjenngrodde skygger). Lenke til kommentar
la7tma Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 jeg bruker mest cuves når jeg skal juster skygger på et bilde. syns at jeg har best kontrol på bilde på det viset eller så er det manulel justering på Levels fint å bruke. Lenke til kommentar
FrodeSlettum Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Hei! Jeg har et bilde jeg gjerne vil gjøre lysere, slik at det er lett å se hva det er bilde av, selv når bildet er i lite format. Vil gjerne gjøre dette uten å miste kvalitet på bildet. Men, jeg suger i Photoshop, så kan noen forklare meg hvordan jeg gjør et bilde lysere? 7973976[/snapback] Ta en titt på lenkene under. Du må melde deg inn for å få tilgang til artiklene, men medlemsskapet tror jeg bare blir oppfattet som positivt :-) Om justering generelt: Justering Levels: Levels(Nivåer) Kurver: Curves (tonekurver) Lenke til kommentar
SlevenMek Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 litt off-topic .. Noen som kan si meg hvor jeg får tak i photoshop? Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Det kan kjøpes på www.adobe.no men vil heller anbefale Photohsop Elements som er mye billigere og kan kjøpes hos f.eks Elkjøp Lenke til kommentar
Tore Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Elements 5 kan også kjøpes hos adobe for 710kr... https://store2.adobe.com/cfusion/store/html...tionMethod=FULL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå