Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ISDN-driver til Vista

Anbefalte innlegg

Hei

Har kjøpt ny maskin m W Vista. Ville bruke om att ISDN-kortet, men finn ikkje driver til det - ASUSCOM ISDNLINK 128K PnP Adapter modell P-IN-100 (W,D). Nokon som har peil på dette? XP-driver ser ikkje ut til å funke. Kan ikkje få ADSL pga avstand til sentral, så eg må slite med ISDN.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asuscom har gitt opp ISDN for flere år siden så det er en viss fare for at du bare kan glemme det kortet, prøv og se om du kan få tak i ett Eicon Diva-kort, dette er vel det eneste som har drivere innebyggd i windows, vil tro at det også er tilfellet med Vista.

Lenke til kommentar
Asuscom har gitt opp ISDN for flere år siden så det er en viss fare for at du bare kan glemme det kortet, prøv og se om du kan få tak i ett Eicon Diva-kort, dette er vel det eneste som har drivere innebyggd i windows, vil tro at det også er tilfellet med Vista.

7978956[/snapback]

Har tre stk. Eicon Diva, måtte bytte alle når XP kom. Var riktignok ISA-PNP, men samme greia. Linux likte vist de gamle modellene (før pnp), men jeg fikk det aldri til å funke med de "nye" kortene jeg hadde.

Lenke til kommentar

Tja, var det ikke Teles-kort som de ga ut i begynnelsen?

De var til tider en utfordring på alle måter, min erfaring med Eicon er at de stort sett fungerer mye bedre enn det meste annet men de var jo også endel dyrere enn Asuscom og Billion.

I dag er de fortsatt tingen da Billion som er vel den eneste produsenten av ISDN-kort og USB-løsninger ved siden av Eicon har stort sett har droppet og holde driverne oppdatert.

Har måttet bytte ut endel slike USB-saker fra Billion/jensenmed Eicon rett og slett fordi driverne sliter med nyere HK/CPU-løsninger.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har samme problem, skal sette opp en ny laptop som er levert med Vista til en som bare har ISDN.

Det eneste modemet jeg har funnet som har støtte for Vista, er Eicon Diva USB

Jeg hadde en tidligere som jeg har gitt bort, og som nå er kastet... :cry:

Denne koster jo over 700 kr... Det finnes også en innstikksutgave til kun 150 kr, men der står det ikke noe om Vista support, selv om jeg tror alle Diva-produktene har samme driver. Har ikke fått svar på min forespørsel om dette heller.

Hadde man hatt mulighet til et billig ADSL abb hadde det nesten lønt seg i stedet!

Lenke til kommentar

De fleste har vel kanskje fått med seg dette.... og ikke det at jeg vet hvor lange linjer de tør å prøve å levere på. men ngt sitt nye langdistanse adsl....

http://www.nextgentel.no/privat/bredband/

var borti en, som var på ca 6,1km på dette.... vel og merke er disse leveransene ofte på eget ansvar, og man må dekke innstalasjons kostnadden, selv om man ikke får det til å virke... men er jo ikke så mye det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...