Daggy Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Dette har skjedd etter jeg fikk mitt nye grafikkort. Sapphire Radeon X1950 pro 512 AGP. Bildet fryser, og det blir masse rare piksler. Dette skjer som regel etter et par minutter. Dette har aldri skjedd før med de samme spillene, så er det noen som har en ide? Regner med dette er noe driver relatert... Lenke til kommentar
Changis Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 har du overklokket skjermkortet? Hvilken temperatur har det Idle og Load? kan du ta et screenshot? Lenke til kommentar
Daggy Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Kortet er ikke overklokket i det hele tatt. Temperaturen idle er ca 36-40 grader. Load er ca 50. Så tror ikke det er der problemet ligger.. Får ikke til å ta noe screenshot, noen ganger hopper pc'n ut til windows og ATI vil at jeg skal sende dem en feilmelding, eller så bare mister den forbindelsen til dataen, og jeg må restarte. Problemet ligger kanskje i GT Legends. Det er stort sett der det skjer. Og det har skjedd i Oblivion et par ganger. Men andre spill, som Flatout 2 og COH er helt fine.. rart! Lenke til kommentar
Nargile Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Prøvd å slå av write combining? (Skjermegenskaper -> Settings -> Advanced -> Troubleshoot) Lenke til kommentar
Daggy Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 Nei, skal teste.. Lenke til kommentar
Daggy Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Tar opp min egen tråd igjen, for nå gir jeg meg ende over; Hadde akkurat en tråd om problemer med treg desktop, så til slutt så jeg ingen utvei enn å formatere. Og da var skjermkortet prikkfritt i 2d. Men nå er det søren meg 3d og spill som er blitt problemet igjen. Spiller ikke så mange spill, GT Legends er det eneste som virker. BF2 og COH virker ikke lenger. Bildet fryser som jeg har fortalt tidligere. Det skjedde aldri før jeg formaterte med COH. BF2 har jeg akkurat kjøpt( billigsalg 119,-), og det virker heller ikke. Har Catalyst 7.2 inne og alt skal være oppdatert. Er det noen jeg kan ha glemt? Jeg slipper for ideer. Overgangen til ATI har vært et mareritt så langt.... Lenke til kommentar
Daggy Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Ok, ingen respons her, men jeg har et enkelt spørsmål; I legg til eller fjern programmer lista, skal det ikke være mange forskjellige ati relatert software? jeg har catalyst control og display driver. Pluss en uninstall utility. Hva med WDM driverne?? Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Heisann.. Jeg har samme problem som deg tror jeg.. Har ATI Saph. X800XL og når jeg spiller BF2, eller ShipSimulator som jeg har testet idet siste, så etter kanskje 10 min-60 min kommer det opp noe greier over hele skjermen.. Det er veldig mange små pixler, mange av dem er farget brunt, hvitestreker imidten osv... Dette skjedde sist i går da jeg spilte BF2, hadde nettopp restartet pcen før jeg gikk inn der, men når det skjedde, så kom det greiene opp (jeg hørte lyd i bakgrunnen av spillet) så jeg tenkte at den kommer seg sikkert, noe den også gjorde, så når den da kom seg, var hele skjermbilde helt bomba, helt annen oppløsning ifra hva jeg har den på, og skjermbildet var flyttet på på skjermen. Jeg har klokket opp skjermkortet litt, men satt det ned igjen når dette her først startet å skje (1-2uker siden). Skjermkortet mitt ligger på load maks 75 grader, noe som ikke skal være et problem(?) =) Siden oppløsninga ble så mye mindre når pcen kom seg igjen etter frysinga, kanskje jeg kjører med for høy oppløsning..? Jeg har brukt denne oppløsninga, og enda større før, så burde jo ikke være noe problem.. Noen som kan ha en løsning..? (Rotete og kjapt forklart) Edit: Istad, satt jeg ned skjermoppløsningen ifra 1152 til 1024, da kom problemet opp, neste gang det skjer, har jeg kamera klart til å ta bilde..=) Daniel Endret 21. mars 2007 av _Daniel_ Lenke til kommentar
Daggy Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Her er et screenshot av Company of Heroes forøvrig; Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Sånn kommer på min også.. Bare ikke med det greiene i bakgrunn.. Men de samme pixlene jah.. Hva f**n er problemet?? =( Edit: Tok nå en Bench test på Skjermkortet.. Den kom oppi 86 grader på maks vist.. Snakket med en dude via msn, han sa det kan være pga varmen dette skjer, at gpu'n på skjermkortet blir overopphetet, fikk også en feil mld ifra ATI om dette problemet.. Altså, at jeg burde fjerne støv osv.. Eller så var det driveren som han er ganske sikker på at det er... Selvom det ikke fungerte for trådstarter, prøv igjen ell no.. =) Endret 21. mars 2007 av _Daniel_ Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Ok... Der røyk kortet mitt.. Nå er det sånne pixler over hele skjermen.. fungerer bare i sikkermodus.. =D Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 jeg hadde samme problemet på mitt xfx 7950gt som ikke hadde vifte.. men hadde ikke prikkene som på bildet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå