Gå til innhold

Ny 14" bærbar til 12.000. Anbefalinger?

Jay_

Anbefalte innlegg

Som det står i tittelen er jeg på jakt etter en 14" bærbar. Jeg har fått budsjett på 12.000 kr, så så tett oppunder eller et par hundre kroner over er ikke så farlig...

Av hw så er wifi, bluetooth, dvd-brenner et must. Er ikke viktig med alt for stor hd, men 80-100gb er fint. Dockingmulighet er også stort pluss. Og ønsker gjerne fingeravtrykks-leser.

Tilkoblingsmuligheter er ikke så altfor viktig, men noen usb porter og hvertfall en firewire. Dvi er også kjekt å ha, men ikke veldig viktig.

Er på utkikk etter en med en C2D prosessor, og gjerne 2gb ram, siden jeg driver en del med CAD arbeid.

God batteritid er også ganske viktig, da jeg kommer til å bruke denne en del på farten og skolen. Også er viftestøy (og annen støy) viktig.

Driver å sikler på Fujitsu Siemens Lifebook S7110 . Og har også sett litt på Dell Latitude 620, men er ikke helt fornøyd med tilkoblingsmulighetene på Latituden.

Også liker jeg veldig godt designet og vekten på FS

Veldig åpen for forslag...

Endret av Jay_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør bare oppmerksom på at de fleste fujitsu siemens maskinene (de som er bærbare) kun har Integrert Intel GMA 950 som grafikkontroller. Med andre ord blir det _håpløst_ og få til noe som i det hele tatt ligner på spilling. Og hva man skal med en så bra maskin uten å spille spill må du neimen ikke spørre meg om :p

Men alt bortsett fra det så er jo FS sine maskiner helt klart noe å gå for. Skal du ha en maskin med samme spesifikkasjoner + et dugenes grafikkort må du nok ut med litt mer penger, med mindre du bestiller en Asus A8Js. Har hørt at du kan få den for 11-12k en eller annen plass (sjekk Asus A8Js-tråden for mer info).

Lenke til kommentar

Så den akkurat :!:

Men er det noen forskjeller fra den på mShop og Amentio?

Amentio

Finner ingen jeg.. :hmm:

Og hvordan er det med grafikk-kortet.. skjønte ikke helt om det var sånn integrert? Så ikke sånn ut for meg...

Endret av Jay_
Lenke til kommentar

Er ikke sikker på den tjenesteavtalen, trudde at det var en forutsetning for å få maskinen til den prisen, men det får du sikkert vite ved å sende en mail til amentio.

Har hatt denne maskinen to uker nå og og rimelig fornøyd. Det som er litt dårlig er at styrepinnen er litt løs og litt dårlig vertikal innsynsvinkel på skjermen, men dette medfører ikke noen problemer ved vanlig bruk.

Batterilevetiden ligger på rundt 4 timer og støynivået er veldig bra, maskinen blir heller ikke særlig varm og går godt å ha den på fanget.

Lenke til kommentar

Akkurat nå står det vel mellom:

-nc6400

-hgl30

-latitude 620

Noen som har noen kommentarer til hvem jeg bør gå for i forhold til de andre?

Ser også på S7110 og T60, men disse er dyrere, og får ikke samme ytelse for penga...

Men hvor viktig er det egentlig med skjermkortet... er det sånn at det innebygde intel greiene er skikkelig ræv? Kommer ikke til å drive så altformye med spilling, men vil jo gjerne ha noe som er rimelig bra...

Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan intel 950 yter i spill, men med innebygd skjermkort vil du få lenger batterilevetid, men dette vil også stjele minne fra maskinen og du er da avhengig av å øke til 2gb ram(anbefales uansett).

Stretto har tilsvarende thinkpad til 14000(litt mindre prosessor, bedre skjermkort), hadde jeg sett denne maskinen før jeg kjøpte min ville jeg nok lagt i de ekstra pengene fordi jeg liker byggekvaliteten på lenovo mye bedre, men HP nc6400 er absolutt ingen dårlig maskin

Lenke til kommentar

Sittet å lest på nettet en del, og begynner å falle for Hp nc6400.

Jeg har lest veldig mye negativt om skjermen til D620, og tenkte jeg skulle sende en mail til dell og høre om de har byttet ut de gamle panelene... Men å det virker som en umulig oppgave å sende mail til Dell om du ikke har kjøpt et produkt der... ?

Noen som vet hvor jeg kan spørre om noe sånt? Rotet meg fullstendig bort på hjemmesiden deres.

Lenke til kommentar

HGL-30

Har sjølv HGL-30 og er ikkje heilt nøgd. Vifta går nesten heile tida uavhengig av kva ein gjer. Når vifta fyrst har byrja å gå, etter om lag fem minuttar, gjer ho seg ikkje. Batteritida som står oppført hjå Multicom er utopi. Batteritida ligg etter mine røynsler på litt i overkant av 3 timar ved minimal belasting, noko som eg tykkjer er ganske bra. Når ein har plugga i gode øyreklokker høyrer ein plagsomme pipelyder som er støy frå komponentar i maskinen. Elles er maskinen svært god og stabil. Eg har ikkje hatt eit einaste problem med han utanom at eg har irritert meg over vifta. Somme tider er ikkje lufta som vert blåse ut varm ein gong...

Dersom du ikkje bryr deg støy på lydkortet(du høyrer ikkje dette viss du spelar musikk på vanlig volum) og vifte som går konstant(med jamnt og ikkje veldig høgt støynivå), er dette eit kjempekjøp. Maskinen er au veldig lett og grei å ha med seg.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...