Kris_TheLord Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Har tenkt å kjøpe ny skjerm, jeg kan velge mellom to skjermer, men jeg klarer ikke å bestemme meg. Jeg skal bruke skjermen mye til spilling. Hitachi Monitor 17"LCD TFT TCO95 Carbon=5545kr http://www.PSData.no Denne har 16ms i responstid! Eller: Samsung Mointor 17" TFT TCO99 SyncMaster 172T=5800 http://www.ITButikken.no Takker for alle svar og håper jeg kan betemme meg:) [ Denne Melding var redigert av: Kris_TheLord på 2002-12-05 18:11 ] Lenke til kommentar
Skaufjord Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 hitachi'n har 16ms responstid... det ska'n ha... men responstid er ikke alt på en lcd skjerm. Samsungen har f.eks. mye bedre kontrastforhold. 500:1 mot hitachien sine 350:1 (tror jeg) Lenke til kommentar
anicet Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 har 2 Hitachi Monitor 17"LCD TFT TCO95 Carbon kjempe skjerm. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Max. User Adj. 17.0" 337.9 x 270.3mm Native Resolution 1280 x 1024 Pixel Pitch (h/v) 0.264mm / 0.264mm Viewing Angle (h/v) 160° / 160° Contrast Ratio 400 :1 Brightness 260 cd/m² Pixel Response 16 ms Horizontal Scan Frequency 24 - 80 kHz Vertical Scan Frequency 56 - 75 Hz --- Den er langt ifra dårlig, i alle fall på papiret, jeg får denne IMORGEN! Vil du jeg skal fortelle mine erfaringer? Jeg hadde en Samsung 152S før denne, som er samme skjem som 172T (ja, den "hyllede"), men i 15" format. Eller? PS: Den er 250 kr billigere ifra VSData - 5197 (Ja, jeg er klar over hvordan det er med PSData og Hattelco og VSData og Hattelco.) Håper skjermen er bra :smile: MVH kjello2 [ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-12-05 23:20 ] Lenke til kommentar
ponke Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Sjekket akkurat Hitachi Norge og Hitachi har endelig lagt opp spesifkasjonene, men det jeg skrev ble bare bekreftet... Så, da vet vi det :smile: Og for de som er for late til å lete det frem selv (huff, er det ikke hardt å trykke på musa? :wink:): Quote: LCD CharacteristicsType TFT Viewable Image Size 17" (433 mm) Pixel Pitch 0.264 x 0.264 mm Drive Method Active Matrix Color TFT Response Time tr: 12ms + tf: 4ms Typ Viewing Angle (H): 160 degrees(V): 160 degrees DisplayViewable Size (H) 337.920 x (V) 270.336mm Colours 262K Brightness 260cdm-² (typical) Contrast 400:1 (typical) Backlight Life >40,000 hours Scanning Frequency Range (Analogue/Digital)Scanning Frequency Range Horizontal: 24~80kHzVertical: 56~75Hz ControlsPower On/Off Power Switch OSD Functions Auto and Input Selecct*, Exit, Brightness, Contrast*, H/V Position*, Sharpness, OSD Transparancy, Phase*, Clock*, Colour Temperature*, OSD H/V Position, Graphics/Text*, Recall, Language.(* digital not supported) InputsSignals Analogue Input - Video: R/G/B Analogue, 0.7 Vp-p, 75 ohmSync: H/V TTL level separateDigital Input - Video: 0.3 Vp-p differentialSync: voa Panel Link (TMDS) Cable/Connectors Analogue: 1.8m D-sub 15 pin cableDigital: 1.8m DVI-D to DVI-D cable Physical SpecificationsDimensions (WxHxD) 374 x 394.5 x 204 mm Tilt 5º (forward) ~ 30º (backward) Weight Weight 5kg AC AdaptorInput Voltage AC 100 ~ 240V 50/60 Hz Power Consumption 48W max, 3W max in Energy Saving Mode Power Management Energy Star, VESA DPMS ApprovalsSafety UL/CUL (UL1950 / CSA C22.2 NO., 950)EN 60950, CB Scheme, Gost-R Ergonomics ISO 9241-3/-7/-8 EMI FCC/B, ICES-003/B, EN55022/B Other TCO99 Operating and Storage ConditionsOperating Temperature 5ºC ~ 40ºC Relative Humidity Operating: 20% ~ 80% R.H. without condensationNon-Operating: 5% ~ 85% R.H. without condensation Storage Temperature -20ºC ~ 60ºC Relative Humidity 5% ~ 85% R.H. without condensation [ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-12-05 21:27 ] Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Hva med Eizo L565? Jeg har den, og den er dritbra!!! (Vel, jeg har PLACEO versjonen :smile:, men det er samme panel.) Utrolig fine farger, og sinnsykt skarpt bilde, og du skal ha VELDIG godt syn for å se pixlene fra normal synsavstand. DET er skjerm det. Selv om Eizo oppgir responstid 20ms+20ms, er den testet til 23ms (eizo bruker den "riktige" måten å måle responstid på). Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Ikke for å være frekk eller.no, men kan du eller noen andre forklare meg den "riktige" måten å måle responstiden på? Takker på forhånd :smile: Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Jeg har også Eizo L565 og er godt fornøyd med den. Jeg har lest at den faktiske responstiden på denne skjermen ligger i underkant av 25ms (testet på et tysk nettsted med avansert utstyr) Eneste ulempen med denne skjermen er at den er endel dyrere enn de andre 17" skjermene. Men så får du jo Eizo kvaliteten da :smile: Samsung sine skjermer er også i toppklasse og er endel billigere enn Eizo. Den nye Hitachi skjermen har jeg lest ett review av og der ble den rost opp i skyene. De kunne ikke merke noen forskjell fra en vanlig CRT skjerm når det gjalt ghosting o.l [ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-12-06 00:06 ] Lenke til kommentar
Kris_TheLord Skrevet 5. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2002 Tror jeg går for Hitachi Den har jo lavest responstid på 16ms Og hva er den "riktige" måten å måle ms på? Lenke til kommentar
ponke Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Fikk hitachien nå, jeg hadde en Sony CRT 17" Trinitron før, og en Samsung 152S, som er samme skjerm som 172T med analogt signal mellom skjermkort og skjerm. Uansett, Hitachien er svingod. Denne går jeg for. DVI og analog kabel er inkludert i pakken. Ikke funnet noen døde piksler her enda. Spiller mye :wink: Og digger den. Think this one is a "keeper"! ;D Lenke til kommentar
zeljko Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Drop IT buttiken, sats heller på Norsk web buttik. Kundebehandlig er elendig og rotete!! Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Ingen problemer med itbutikken anngående rot osv, men pcutstyr er veldig rotete med den erfaringen jeg har. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Har hatt Hitachien i et døgn nå, spiller CS, Q3A og WC3 med den. Den er god for alt dette, noe Samsungen ikke var like god for. Lenke til kommentar
anicet Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 kjello2, bruker du analog eller dvi? Er ditt bildet litt mørk? Lenke til kommentar
anicet Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 kjello2, bruker du analog eller dvi? Er ditt bildet litt mørk? Lenke til kommentar
Creature Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Korleis er det å lesa tekst på den nye Hitachi skjermen? Har selv Hitachi CML170 PLUS og den er så "lysterk" at det er vanskeligt å lesa det eg skriver nå, korleis er den nye? FJ har skjermer der en kan justera ned bakgrundslyset, kan den nye det? Lenke til kommentar
ponke Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Jeg bruker DVI. Har sammenlignet med analog, da denne har begge og du kan skifte ved hjelp av skjermmenyen, noe som er digg når du har 2 pc'r som jeg ofte har her :smile: Skjrmen er god og lyssterk, men ikke så kvalmt lyssterk som Samsung 152S var, der måtte jeg stille lysstyrke HELT ned, og da var det ok for windowsbruk. Men denne er kjempegod, i hvert fall med DVI. Og det er MERKBARE forskjeller på tekstlesbarheten med DVI til forskjell fra analog. Nå er jeg virkelig glad at jeg slengte på en del ekstra tusen for å kjøpe denne supre 17" LCD-TFT skjermen! Fy flate, analog no more :smile: Med analog så er teksten "blurrete", mens du kan stille dette nivået SELV på skjermen med DVI, slik at om du har vansker med lesbarhet, så kan du sette på en slags hardware antialiasing på SKJERMEN! Pluss til hitachi her. Ellers er skjermen fantatisk i Q3A og slikt. Jeg har vansker med å skjelne denne ifra den Sony Trinitron-skjermen jeg hadde. Og i Q3A, ja, jeg spiller som jeg skal :smile: Alltså, skal du ha 17" LCD idag, så er denne det klare valget for spilleren. Og hadde jeg vært 18 så hadde jeg skrevet en omtalte for HW.no. Men dessverre blir jeg ikke 18 før om 2 uker... Og forresten, skjermen er kjapp med å "starte opp". Trykk på knappen, du ser at det "svarte" lyser litt, og VIPS, så er bildet der. Digg :smile: Jeg har bare gode ord om denne skjermen å si. Den gir brukeren valg å vrake i, med analog og dvi-kabel inkludert. Integrert "strømboks", dog noe klumpete kabelløsning for strømmen, da denne kabelen er samme type kabel som datamaskiner har, men det gjør ikke noe for meg. Det glir bare lettere inn her i miljøet da, med 2 skjermkabler sirklende rundt den :smile: Bruker analog og dvi-kabelen på skjermkortet nå, og sammenligner, og anbefaler SAMTLIGE som skal ha LCD-TFT skjerm å gå for DVI-løsningen, da denne er KLART overlegen. De som sier at det er bare en "liten" forskjell, kan umulig ha sett forskjellen i visse tilfeller. Til og med bilder er skarpere! Lenke til kommentar
ponke Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Quote: Den 2002-12-07 20:55, skrev anicet:kjello2, bruker du analog eller dvi? Er ditt bildet litt mørk? hva mener du? Bildet er som det SKAl være, det er skarpt og fint. I og med at jeg bruker DVI-kabel så har jeg fryktelig lite "instillingsproblemer", og jeg har faktisk lite å stille på og. Har ikke stilt på noe enda, bare eksperimentert litt med "blur"-instillingene på skjermen, som er "innebygd" smoothing av bildet. Digg skjerm! :smile: Ingen døde piksler heller! Lurer på om noen av de dyrere LCD-skjermene har de, eller de mer "kjente"... Eller om de har større problemer med det, virker i alle fall som om man ikke trenger å være så urolig idag som for 1-2 år siden... Digg skjerm! Kan ikke si det nok jeg :smile: Er så glad for at jeg ikke ble fornøyd med Samsungen nå! :smile: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Vet ikke om dette er den samme skjermen, Men denne fikk bra karekter av tv2hjelper deg? 1. Samsung 172T Kr. 7950 inkl. mva. Samsung har den beste lcd-skjermen. Det er ingenting spesielt å utsette på den, for den er rett og slett god! Både når det gjelder bildekvalitet, kontrast, responstid og innsynsvinkel. I tillegg har den både d-sub og dvi inngang og er derfor meget anvendelig. http://www.tv2.no/magasiner/hjelperdeg/tes...articleID=81498 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå