LadyKatie Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) Hei, skal på lang biltur i morgen så kunne tenke meg litt musikk og jeg vet at det går an å koble mp-3 spillern til kassett spillere og jeg lurer altså på om det går an å få på cd eller koble til radioen? Har hørt snakk om at det går men har ikke funnet det ut! Håper jeg kan få ett raskt svar for jeg må ha det til i morgen og det må være i butikk og i Oslo! Endret 18. februar 2007 av LadyKatie Lenke til kommentar
gxi Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Å koble noen leding til en CD funker nok ikke så fint, men å koble til radioen funker, men funker svært dårlig. Jeg kjøpte en dings på elkjøp, som jeg tror også de selger på komplett, for dette. Den gjorde på en måte jobben sin, men kvaliteten var så dårlig at den ble ikke brukt uansett, samt at den jammet til hele FM-spektret, så ellers radiokanaler fra lufta funket jo heller ikke. Jeg kunne også ta inn samme dingsen på flere forskjellige frekvenser, noe som sier litt om kvaliteten på den dingsen. Kan jo se over hva de har her, men ikke forvent den ekstreme kvaliteten, og merk at de fleste funker bare på iPod: http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10697 For min del endte det opp med å kjøpe ny stereo med AUX- og USB-innganger i fronten. Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Å koble noen leding til en CD funker nok ikke så fint, men å koble til radioen funker, men funker svært dårlig. Jeg kjøpte en dings på elkjøp, som jeg tror også de selger på komplett, for dette. Den gjorde på en måte jobben sin, men kvaliteten var så dårlig at den ble ikke brukt uansett, samt at den jammet til hele FM-spektret, så ellers radiokanaler fra lufta funket jo heller ikke. Jeg kunne også ta inn samme dingsen på flere forskjellige frekvenser, noe som sier litt om kvaliteten på den dingsen. Kan jo se over hva de har her, men ikke forvent den ekstreme kvaliteten, og merk at de fleste funker bare på iPod: http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10697 For min del endte det opp med å kjøpe ny stereo med AUX- og USB-innganger i fronten. 7973396[/snapback] Det er iPod jeg har, men det må være over disk og ikke nettbutikk Lenke til kommentar
gxi Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Komplett har butikk i Oslo. Hvor den er vet jeg ikke, men har vel også et visst utvalg med andre butikker der også. Utvalget til iPod er såpass stort at det skal være mulig å finne noe som funker. Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 så du mener det kan oppdrives på en elkjøp butikk? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Ja, ingen problem. De har et visst utvalg til iPod. Bare husk å ikke se etter det billigste du kan få tak i. Hvis du ser en liten hvit firkantet dings med jack-inngang (altså kompatibel med alle spillere), svart på 3 av sidene, en hvit knott for frekvensjustering, og et lite display over, så IKKE KJØP. Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Ja, ingen problem. De har et visst utvalg til iPod. Bare husk å ikke se etter det billigste du kan få tak i. Hvis du ser en liten hvit firkantet dings med jack-inngang (altså kompatibel med alle spillere), svart på 3 av sidene, en hvit knott for frekvensjustering, og et lite display over, så IKKE KJØP. 7973570[/snapback] Har du den du som du forklarte, og hvilken prisklasse er det vi snakker om? Og hvordan kobler man den opp mot bilen? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Et par hundrelapper snakker man om, den jeg kjøpte. Man kobler den inn opp mot bilen, man kobler den opp mot spilleren. Den vil opprette en lokal radiokanal som man tuner inn på bilstereoen. Setter man dingsen til å sende på frekvensen 88Mhz, stiller man bilstereoen inn til 88Mhz. (Problemet er bare at det finnes ikke noe særlig ledig plass i FM-båndet, så man må regne med å måtte bytte frekvens med jevne mellomrom) Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Det er snakk om en leiebil vi skal gjøre det på så er det vanskelig å sette i kabelene? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Du setter ikke i noe som helst i bilen. Det går trådløst. Det er bare en boks du kobler til spilleren som sender ut via radio. Man tar inn disse signalene som en hvilken som helst annen FM radiostasjon. Det nærmeste man kommer til å montere noe i bilen er evt. lading. De fleste slike iPod-adaptre tar vel effekten fra iPodens batteri, så om det er mulig å samtidig koble inn en sigarettennerlader kan det vel være en fordel. Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Må bare si takk for hjelpen og lynraske svar Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Er helt blank innen bil og radio så kan du si meg hvordan man finner den kanelen man velger? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 I noen tilfeller kan en autosøk-funke, men ellers må man bare finne ut hvilken frekvens den er på, og manuelt skru eller trykke til man får valgt den frekvensen. Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 I noen tilfeller kan en autosøk-funke, men ellers må man bare finne ut hvilken frekvens den er på, og manuelt skru eller trykke til man får valgt den frekvensen. 7973785[/snapback] Men er det ikke mange frekvenser da, skulle jo tro det tok lang tid? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Nei, tar ikke lang tid. Automatisk tar det 3-4 sekunder, manuelt tar det kanskje 30 sekunder når man vet frekvensen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå