oaasheim Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Heisann! Har ein Athlon 64 prosessor her der det manglar ein "pinne" på eine hjørnet... vil den fungere sjølv om den pinnen manglar? Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 etter hva jeg har hørt så kan det , det spørs hvilken det er. kansje det kan være skadelig også i noen tilfeller, det jeg ville gjort forklart med bilde hvilken det var evt. evt hvis du har den pinnen så sett den i hullet og sett på cpuen er vel det lureste. hvis du ikke har slik pinne så kan du kansje finne noe passende, låne faren din sin quad core. Lenke til kommentar
Krvduzvg62dy24 Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Heisann!Har ein Athlon 64 prosessor her der det manglar ein "pinne" på eine hjørnet... vil den fungere sjølv om den pinnen manglar? 7973311[/snapback] sikker på at det ikke er den pinnen som ikke skal vere der for og ikke sette cpuen feil vei Lenke til kommentar
BooBass Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Ja.. Det kan jo være den pinnen som skal "mangle" Send oss et bilde av prosessoren eller forklar bedre. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 En prosessor er en veldig avensert liten silisiumsbit og tåler veldig lite. For eks å gi en AMD A64 x2 prosessor 2v er gjerne veldig lite populært.. Mangelen av en pinne kan være fatalt for din A64, men allikevel kommer det mye an på hvilken pinne det er. Har selv vært borti det samme. det var en A 64 3000+ s939 som fikk en pinne bøyd under byggingen. Jeg rettet opp igjen pinnen men prosessoren hadde sagt takk for seg (minner i midlertid om at det ikke var jeg som hadde ødelagt den ) Så med mindre det er den pinnen som faktisk "mangler" som ikke er der vil jeg tro det er små sjanser for prosessoren din. Beklager, men last opp bilde så kan vi se om det er den eller en annen som mangler. Lykke til! Harald Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Som det blir sagt, en s939-prossessor skal mangle en pinne i det en hjørent for at det ikkje skal være mulig å sette den i feil vei. Om det ikkje er det du lurer på, men at det faktisk er forsvunnet en pinne som skulle være der, så er det bare en måte å finne det ut på, og det er å sette i prosessoren og starte opp PCen. Kanskje den virker uten problemer, kanskje den ikkje starter i det hele tatt. Det kommer helt ann på kva den manglende pinnen gjør. Lenke til kommentar
oaasheim Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 eg knakk eine pinnen sjølv når eg skulle bøye den tilbake.. Så eg garanterer at den er knekt Men visst maskina startar og går som normalt så lurar eg på om eg kan STOLE på at den ikkje plutseleg klikker mongo og blåskjerm osv... Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Alle pinnene har sin funskjon, så normalt vil den nok ikke fungere. Men om den kan brukes er noe annet; det må du nesten prøve for å finne ut. Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 En kamerat av meg har brukket 4 pins på sin P4 cpu, og den fungerer enda. Det er bare å sette den i hovedkortet og teste, funker den ikke så er den ødelagt, funker den så vil den sansynligvis fungere i fremtiden også. Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 kjør prime95 og andre stabilitetstester kanskje? Lenke til kommentar
superb Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 En kamerat av meg har brukket 4 pins på sin P4 cpu, og den fungerer enda.Det er bare å sette den i hovedkortet og teste, funker den ikke så er den ødelagt, funker den så vil den sansynligvis fungere i fremtiden også. 7993084[/snapback] I dette tilfellet er jo snakk om kvalitet Lenke til kommentar
PerB Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 En kamerat av meg har brukket 4 pins på sin P4 cpu, og den fungerer enda.Det er bare å sette den i hovedkortet og teste, funker den ikke så er den ødelagt, funker den så vil den sansynligvis fungere i fremtiden også. 7993084[/snapback] I dette tilfellet er jo snakk om kvalitet 7993748[/snapback] Her er det ikke snakk om kvalitet men om tilfeldigheter. Selv om pinnene er der fysisk er det ikke like sikekrt at alle benyttes. Pinner som ikke er i bruk har ingen betydning. Pinner som benyttes vil gi problemer. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Eg har opplevd at ein CPU med to knekte pinnar fungerte utmerket. Så lenge dei ikkje er i bruk kan det ikkje være så farleg. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Naturligvis har det noe å si dersom en pinne som er i bruk knekkes. Hva den pinnen ble brukt til har da også naturlig nok stor påvirkning på om det blir et stort problem eller om det vil fungere uten(stort sett). I følge denne linke har en P4 462 pinner som er i bruk av totalt 478. Da har man 16 stk til overs. Tar man en av de som ikke er i bruk(eg skal ikke påstå at det er noen som IKKE er i bruk) så burde det gå helt fint. Lenke til kommentar
inferror Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Hvilken A64 er det? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) I følge denne linke har en P4 462 pinner som er i bruk av totalt 478. Da har man 16 stk til overs. Tar man en av de som ikke er i bruk(eg skal ikke påstå at det er noen som IKKE er i bruk) så burde det gå helt fint. 7994296[/snapback] Men ofte så har ikke GND eller PWR noe å si(om du mister 1 eller 2 vel å merke). Men at det bare var 16 NC synes jeg var litt rart. EDIT: Poenget med posten, var at du kan miste noen av ca 100-200 stk av totalt 478 uten at det trenger å gjøre noe enormt. Endret 21. februar 2007 av kpolberg Lenke til kommentar
Selvbyggern Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Klarte å bøye 3 rekker med pinner en gang på en amd 3200+. Satt i en time og rettet de opp med et skrujern. Prossesoren fungerte til slutt, men den ble veldig varm veldig fort Endret 21. februar 2007 av Selvbyggern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå