Gå til innhold

Nytt gitarutstyr. Hva bør jeg kjøpe?


Khalifen

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter en el-gitar og en forsterker. Jeg er villig til å legge en del penger i det, mellom sju og ti tusen kroner.

 

Det jeg er ute er en god gitar. Gjerne Gibson eller Fender. Ny eller brukt, det er det samme. Det viktigste er at den skal holde, være god og lettspilt og selvfølgelig så skader det ikke at den er pen. ;) Jeg er ikke ute etter en gitar med V-, X- eller Ø-form.

 

Jeg er helt grønn når det kommer til forsterkere, men det viktige er at den skal kunne levere god lyd som passer til bruken min.

 

Jeg kommer nok til å spille den musikken jeg hører på, og det er alt fra Dire Straits og Pink Floyd til Dimmu Borgir og Deathstars.

 

Jeg håper noen kan hjelpe meg med dette. :)

Endret av king_of_kong
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På gitarfronten ville jeg sett på en Mexico Fender Fat Strat(Produktnavn "013-4702-5" på sound1).

 

Når det kommer til forsterker kan du jo ta en titt på Roland Cube 60. Veldig alsindig forsterker til sin pris, spiller høyt nok til bandøvinger o.l pluss at du slipper å styre med pedaler, værtfall med en gang. Denne har de også salg på hos Sound1(2950, før 3750).

Lenke til kommentar
Hvem har sagt at du trenger å kjøpe? Dra til Oslo, dra innom Hard Rock cafe.

 

Der ser du en hvit el-gitar imellom en glassrute, den gitaren skal visst være god nok^^

 

Det er nemlig den gitaren Kirk Hammer i Metallica spilte på under spillingen av ''one''

 

-MathiasF

7983713[/snapback]

 

For en helsikes retarded post.

7983801[/snapback]

 

Jasså? Hvorfor syntes du det da? Ha nå litt humor :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest member-97590
Hvem har sagt at du trenger å kjøpe? Dra til Oslo, dra innom Hard Rock cafe.

 

Der ser du en hvit el-gitar imellom en glassrute, den gitaren skal visst være god nok^^

 

Det er nemlig den gitaren Kirk Hammer i Metallica spilte på under spillingen av ''one''

 

-MathiasF

7983713[/snapback]

 

For en helsikes retarded post.

7983801[/snapback]

 

Jasså? Hvorfor syntes du det da? Ha nå litt humor :thumbup:

7983811[/snapback]

 

Syns ikkje det var morsomt?

Men hold dere ontopic!

 

OT: Gitar: Epiphone Special 2 er gode gitarer. Lettspillte og lette.

Forsterker: Sats på en Roland Cube 60. Store muligheter på den!

Lenke til kommentar
OT: Gitar: Epiphone Special 2 er gode gitarer. Lettspillte og lette.

Forsterker: Sats på en Roland Cube 60. Store muligheter på den!

7984758[/snapback]

Hm.

 

Utifra at jeg ikke vet prisklassen du sikter etter, king_of_kong, slenger jeg opp noe jeg ville gått for.

 

Fender Baja Telecaster: Link!

 

Engl Thunder 50: Link!

 

Tele og rør slår ca aldri feil!

Lenke til kommentar

Vel, hvis det er snakk om en ny gitar så kan prisene dyttes litt opp. Kjøper gjennom faren min, og det er noen rabatter å hente der. Men ikke så mye at jeg har råd til Bajasen og Engl-en ;)

 

edge: Jeg har sett på den Strat-en, og den ser fin-fin ut.

 

Men når det kommer til andre merker, som Ibanez, Schecter, PRS og lign. Har dere noen anbefalninger der?

 

Og jeg trenger ingen forsterker som trenger å fungere godt til band-bruk. Den forsterkeren jeg vil ha skal funke godt til hjemmebruk, og det er det. Til band-bruk så har jeg faktisk mulighet til å spille et sted med større og bedre amper. ;)

Lenke til kommentar

Men når det kommer til andre merker, som Ibanez, Schecter, PRS og lign. Har dere noen anbefalninger der?

 

 

 

Du burde vel heller ta deg en tur innom forskjellige musikkbutikker og få

prøvd forskjellige gitarer.

alle er forskjellige å spille på.

og fordet om kirk hammet spiller esp så trenger

ikke det være gitaren som passer deg best.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

En skamløs bump fra min side, men heller det enn å lage ny tråd.

 

Jeg har sett en god del rundt i det siste, og var ikke langt unne å kjøpe en Squier Bullet SQ fra '83. Dessverre ble jeg ikke enig med selgeren om fraktmetode.

 

Og jeg snakket også med faren min (jeg kjøper gjennom han), og han slipper å betale skatt på alt som kan kobles opp til musikk. Sparer endel der.

 

Jeg har også forelsket meg i Swede-modellene i Hagström, men har ikke forsøkt de. Hagström Swede. Den er ikke så dyr, og pen er den også, men ingenting er bestemt enda.

 

Er det noen som har flere tips til gode gitarer og forsterkere som nytt kan koste oppimot 10k, eller brukt rundt 7k.

 

Takk.

Lenke til kommentar

Strat passer fint til metal det, kanskje ikke dødsmetall eller den leia likevel. Dersom det blir for lite guff i lyden kan en jo gå for HSS setup.

 

Dersom du er ute etter en allround gitar er strat greia. Blir som en mellomting mellom tele og LP...

Endret av tronni_87
Lenke til kommentar

fender deluxe 72' skal være bra! (Får den til rundt 8000 kr)

har testet den og den er det futt i og den har humbucker mic'er som da booster en del(altså gir bedre lyd synes jeg)

synes fender er mye bedre å spille på en gibson(pga strengenes mellomrom og noe til som jeg synes er litt vanskelig og forklare)

 

kan anbefale vox forsterkerene!(fender og, men de er oftest ganske dyre)

Endret av Nilsi_tl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...