Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Remote console via telnet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg kommer på i farten er at du kan bruke en linux pc tilkoblet routeren, koble til pcen via putty og bruke telnet derfra.

Dersom pcen har windows kan du jo bruke rdp.

Vet dessverre ikke om det er mulig å bruke telnet direkte.

Du kan jo koble til roteren på IP adressen den har også vil jeg tro (med litt konfigurering).

Lenke til kommentar

Du kan bruke hyper terminal fra PC,sett Hyperterminal til default settings og pass på at du har en rollover kabel fra console til serial.Da skal du kunne komme rett inn i IOS(Internetwork operating system) via CLI(Commando line interface).Du kan da sette IP addresse og Passord for å telnette deg inn.

Edit:Hvis du vet hva IP addressen eller hostnavnet er så kan du bruke en crossover fra PC til Ethernet på routeren og telnette.Telnetting forutsetter at du har satt eller disablet passord på routeren.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar
Det jeg kommer på i farten er at du kan bruke en linux pc tilkoblet routeren, koble til pcen via putty og bruke telnet derfra.

Dersom pcen har windows kan du jo bruke rdp.

Vet dessverre ikke om det er mulig å bruke telnet direkte.

Du kan jo koble til roteren på IP adressen den har også vil jeg tro (med litt konfigurering).

7973418[/snapback]

thx...

er bare litt problemer med IP'er, når du må reload'e routern hele tiden:P driver å utdanner meg, og da er det mye labbing, og styr, opp og ned hele tiden, så greit med console tilgang:)

men det må da finnes noe program som gjør om fra telnet inn på pcen og ut igjen til routern... nei jeg får google litt.. fint om noen andre har noen gode idèer..!:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...