missilecatcher Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Dette er et kamera jeg er veldig glad i, og jeg vil gjerne kjøpe en ny linse. Jeg liker landskapsfotografering, bilder av arkitektur og mennesker ol., så jeg tenkte på en fin vidvinkel med god lysstyrke... Noen som har anbefalinger? Lenke til kommentar
pederk Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Hvilken prislapp vil du at det skal være på objektivet? Lenke til kommentar
Kaffilars Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Eg kan anbefale DA12-24/4, dette er ei linse eg har sjølv, og som eg er veldig fornøgd med. Litt dyr, men verdt kvar ei krone.. Denne linsa vart testa i bladet Fotografi nr 7, og der kom den ut som en av de beste supervidvinkel objektivene som tilbys i dag. Einaste bakdel eg kan sjå, er at ein ikkje kan bruke intern kamerablits i lag med denne linsa, pga det store filterhodet, men det trur eg ikkje går på nokon av dei andre alternativa heller. Eit raskare alternativ er DA 14/2.8 som og har gjort det godt i tester. Elles har Sigma nokre alternativer både som Zoom og Fastobjektiv, men det er vel 10-22 som har fått best omtale av dei. Etter rykta skal Tamron komme med sin 11-18 mm i løpet av våren. Øyvind Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 12-24 er objektivet for deg. Fikk dette tilsendt for test i høst, og det er noe av det råeste jeg har hatt på kameraet. Verden får et nytt perspektiv. Lenke til kommentar
LazySod Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Eg kan anbefale DA12-24/4, [...] Einaste bakdel eg kan sjå, er at ein ikkje kan bruke intern kamerablits i lag med denne linsa, pga det store filterhodet, [...]7973987[/snapback] Den innebygde blitsen dekker ikke kortere vidvinkel enn 18mm, så derfor er i grunnen alle ekstremvidvinkel-objektiver uegnet for bruk med innebygget blits. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå