Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Jeg laget en tråd tidligere, men jeg fikk det ikke til, så nå skal jeg gi mer informasjon. Kan noen forklare hvordan jeg skal forwarde portene i µTorrent? Modem: Topcom Xplorer 871BT Router: D-Link DI-524 Kan noen forklare hva jeg skal gjøre? Helst steg for steg. Takker for svar! Mvh. StigF Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Finn ut ipen din -kjør/command/ipconfig Der vil gatewayen og ipeen stå. Ta opp internet, skriv så inn din ip ( der du skriver http://www.frgjhnerhj, men husk at du bare skal skrive ip der, ikke .com eller noe. ) Da blir du bedt om brukernavn og passord, brukernavn: admin passord: password Trykk deretter på virtual server ( tror du må trykke på noe før det, men husker ikke, bare let deg frem til virtual server ) Der skriver du de portene du skal åpne. Lagre instillinger. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Det er flere måter å løse problemet ditt på. 1. Forwarde porter i begge routerne 2. Koble D-link som switch og aksesspunkt og forwarde i Topcom 3. Sette topcom i bridgemodus og forwarde porter i D-link Foreslår at du velger 2 eller 3. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Nr. 3 fungerer som regel best Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Hvordan setter jeg Topcom i bridgemodus og forwarde porter i D-Link? Lenke til kommentar
Albatross Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Hei! Har styra med dette selv med en annen ruter, og denne siden var til god hjelp: http://www.portforward.com/routers.htm Spesifikt for deg: DLink 524 - Utorrent og: Topcom Xplorer 870+ - Utorrent Haaper dette kan vaere til hjelp. Albatross (for anledningen paa et canadisk tastatur). Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Hei! Spesifikt for deg: DLink 524 - Utorrent 8032702[/snapback] som du sier albatross + slik http://www.online.no/kundeservice/veiledni...-som-modem.html Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Jeg får det ikke til å fungere Jeg har gjort alt som står, men det står fortsatt at portene er lukket. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 hvilket tipset oppsett har du gjort? slå av brannmur hvis du har og teste da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 tipset oppsett? Fungerer ikke når jeg har skrudd av brannmuren heller. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 ja hvordan har du satt opp modem router? slik som Albatross sa i post Post #8 eller slik jeg sa i Post #9 ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Har gjort som det sto i linken din. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Merkelig. Og da er du sikker på at du har forwardet porten til "din pc`s ip" cmd > ipconfig , og den ip adresse du ser der? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Er ganske sikker på det ja.. Legger ut screenshots snart, er opptatt akkurat nå. Mener du 192.168.0.144, eller den "interne ip'n" (192.168.0.1) ? Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 gå i cmd og skriv ipconfig og enter og post resultat her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Er det slik du mener? Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) glemte å si at du skulle disable dhcp når du, når du skulle bridge modemet ditt.. Stusser på dns`n din, vet du om du disablet den når du bridget modemet? Og om du har forwardet port xxxxx til ip 192.168.0.144 så er det riktig gjort Endret 27. februar 2007 av KenBjork Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) Trenger virkelig hjelp nå! Fikk til å bridge modemet, men nå kommer jeg meg ikke inn på internett. skriver dette på mobilen. behøver virkelig hjelp nå! hvordan kommer jeg meg inn på internett? EDIT: Satte alt tilbake til normalt så kommer jeg meg inn. Nå er ikke modemet bridget da.. Endret 27. februar 2007 av Slettet-yzDjfSSl Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 etter at du via kabel fra pc til modemet satte det i bridge, så plugga du kabel fra modemet til wan porten på routern, (og flytta kabelen som du hadde fra modem til pc) pc til router. Satte du da opp router`n med brukernavnet og passordet du har fått fra din isp? for å koble opp til din isp. Eks telenor: bruker: [email protected] passord: xxxxx og ppoe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå