Gå til innhold

hvordan begynne og drikke kaffe?


F.torres

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøp deg ferdig pulverkaffe, når du åpner posen så må du lukte hvor godt det lukter. Det er den deiligste lukta som finnes.

 

Et par skjeer kaffe i en stor kopp, hell oppi varmt vann.

La den avkjøle litt seg slik at du kan smake kaffen.

DRIKK! :p

 

 

Edit: Husk, ikke all kaffe er like godt, det finnes mye stygt ute i verden...

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Jeg aner ikke med filterkaffe, drikker kun kokmalt men her er min oppskrift:

 

- Middels kopp med vann, 2-3dl

- 2-3 t-skjeer med Nescafè Gull

 

Doseringen med kaffe er alt etter hvor svart du skal ha den. 2 skjeer er det dobbelte av hva Nescafè anbefaler, men det er sånn jeg er vant til kaffen, og da smaker den best. 3 skjeer kan brukes hvis det trengs ;)

Lenke til kommentar
Kjøp deg ferdig pulverkaffe, når du åpner posen så må du lukte hvor godt det lukter. Det er den deiligste lukta som finnes.

 

Uenig med deg der, et ny dusjet kvinnfolk som ser bra ut lukter utrolig godt :cool:

 

Ontopic: Latte er greier som går rimelig lett ned og er ganske nydelig og :thumbup:

Lenke til kommentar
Ontopic: Latte er greier som går rimelig lett ned og er ganske nydelig og  :thumbup:

7973504[/snapback]

Det er sånne som deg som sverte oss ekte menn.

Drikk kaffen bar. Liker du det ikke gjør du den enten enda sterkere og drikker det mens du hamrer deg på brystet eller så kan du dra hjem til mordi og prøve BH-ene hennes.

Lenke til kommentar
Ontopic: Latte er greier som går rimelig lett ned og er ganske nydelig og  :thumbup:

7973504[/snapback]

Det er sånne som deg som sverte oss ekte menn.

Drikk kaffen bar. Liker du det ikke gjør du den enten enda sterkere og drikker det mens du hamrer deg på brystet eller så kan du dra hjem til mordi og prøve BH-ene hennes.

7973527[/snapback]

QFT.

 

Kaffe skal drikkes bart. Eneste som kan puttes oppi kaffe, er mer kaffe.

Lenke til kommentar
Ontopic: Latte er greier som går rimelig lett ned og er ganske nydelig og  :thumbup:

7973504[/snapback]

Det er sånne som deg som sverte oss ekte menn.

Drikk kaffen bar. Liker du det ikke gjør du den enten enda sterkere og drikker det mens du hamrer deg på brystet eller så kan du dra hjem til mordi og prøve BH-ene hennes.

7973527[/snapback]

QFT.

 

Kaffe skal drikkes bart. Eneste som kan puttes oppi kaffe, er mer kaffe.

7973552[/snapback]

 

 

ja emn er i starten til det skal smake "godt" skal ikke begynne med 1 kg pulver og 1 dl vann.

Lenke til kommentar

Ingen begynner å drikke kaffe for smakens skyld. Noen få for det sosiale kanskje, men mest effekten. Jeg frastøtte meg enhver kaffekopp før sommeren i fjor, men nå gleder jeg meg til å morgenkoppen på statoil som jeg drikker på bussen på vei til skole. Foretrekker forsatt en sukkerbit eller to i koppen, men ingen nødvendighet. Desto varmere og svartere den er desto bedre liker jeg ettersmaken. Så eneste måten å "lære" seg å drikke kaffe på er å begynne med milde varianter og drikke mer og mer og etterhvert gå over til vanlig.

Lenke til kommentar
dra i forsvaret(HV), var der jeg lærte å drikke kaffe...

 

når vi var på skytebana fikk vi varm saft eller kaffe, safta var ikke god, det var heller ikke kaffen, men den var bedre enn safta, etter en stund ble det godt med kaffe :)

7973068[/snapback]

Samme her, når det var kaldt på skytebanen var det ingenting som slo litt varmt vann med farge og en anelse smak av gammel kaffe.

Lenke til kommentar
Takler ikke sånne "fancy" kaffegreier (Cafè lattè, cafè mocca osv.) , det smaker ikke godt over hodet! Det eneste som virker er en skikklig kopp svart kaffe uten melk eller sukker.

7973583[/snapback]

 

Hear ye, hear ye!

 

Og en god grunn til å begynne å drikke kaffe, selv om du ikke liker det først, er fordi du blir kvikkere/våknere etc. Meget praktisk i mange sammenhenger. I tillegg er kaffe en del av mange sosiale aktiviteter.

Og til deg over, jeg har likt kaffe fra første kopp (jeg kan huske). Det har blitt bedre og bedre, men jeg synes aldri smaken var ille.

Lenke til kommentar
ja emn er i starten til det skal smake "godt" skal ikke begynne med 1 kg pulver og 1 dl vann.

7973565[/snapback]

Joda, men hvis du først skal venne deg til å drikke kaffe, så er det bare dumt å drikke "kjerring" kaffe, for så å få sjokk over hvor forskjelling vanlig, svart kaffe smaker.

 

Mye bedre å gå andre veien =)

 

Anbefaler 1-2 teskjeer pulver pr. 2dl vann =)

Lenke til kommentar

Er vel egentlig ikke noe å begyne å like. Liker du kaffe liker du det. Nå har jeg vokst opp med en kaffemaskin i huset, og må si det er deilig å vokne opp å ta seg en varm dobbel espresso før skolen. Men ser ikke poenget i å drikke det om du ikke liker smaken.

 

Blir som å snuse når du ikke liker tobakkssmak det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...