Hans Erling Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Jeg har et Asus A7V KT133a med integrert Promise raid kontroller. Støtter denne kontrolleren raid-0 med 4 disker? Dessuten kunne jeg likt å høre noe annet en at andres raid systemer krasjer og at hastigheten i tester ligger under det en av diskene skal ligge på alene... Noen som har raid med 2 eller 4 disker og kan fortelle meg at det virker fantastisk bra og at ytelsen er topp ? Lenke til kommentar
Wolverine Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 http://www.tweakhardware.com/raid/ Lenke til kommentar
Clupus Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Eg har eit KT7-RAID med HPT370 RAID-kontroller. Kjører RAID 0 med 2x60GB IBM 60GXP, sette det opp med cluster size 4k og har WinXP (NTFS filsystem) Dette verkar heilt fantastisk bra! :smile: Får over dobbelt så høg score på RAID arrayet som eg får på 1x30GB IBM 75GXP disk (i følge SiSoft Sandra) Vel, tilbake til spørsmålet ditt... Eg fant ikkje ut kva Promise kontroller du har, men eg går ut frå at den har 2 IDE kontaktar... Du _kan_ nok setja opp 4 diskar i RAID 0, korleis ytelsen vil bli då veit eg ikkje. Det er nok betre å setja opp 2xRAID 0 Arrays, det vil då verka på same måten som om du hadde to raske diskar på same IDE kabel (du må laga arraya av master-master og slave-slave for å få ytelses økning) Det er og litt sikrare å ha to array, dersom den eine disken ryk mistar du jo eit heilt array.. Lenke til kommentar
w-maker Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Har flere raid systemer selv... IDE-RAID fungere ikke alltid så bra..(det er jo egentlig en scsi teknologi) Men ofte så kan du oppnå mye ved å leke litt med forskjellige verdier som f.eks. cluster size.. Har et Promise raid selv som fungerer helt utmerket med 3 stk 20Gig i Raid-0 Men til sammenligning så har jeg også et scsi raid på en 3 kanals mylex som knuser et ide raid ganske lett. Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 21. desember 2001 Del Skrevet 21. desember 2001 Hei... Hva har dere oppnådd ved de forskjellige Cluster størrelsene... Jeg bruker 64k på mitt RAID-0, på to IBM 60GXP.... Kan jeg tjene på å gå ned i cluster størrelse?? Isåfall, hva anbefaler dere? MVH ZemteX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå