Chris_lox Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) Hallois! Min disk med alle spill, bilder, notater osv. døde i dag. Når jeg starter opp (med os-disk + 250gb (død) så kommer det bare harddisk error på startup. Så jeg lurer på om det er noen måte jeg kan få ut dataene som ligger på disken, er det håp? Noen lure triks? Endret 19. februar 2007 av Chris_LoX Lenke til kommentar
Agrippa Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) Hvis disken er helt død og ikke reagerer på kommandoer er eneste mulighet å levere den inn til et profesjonelt data-recovery firma. Da snakker vi om tusenvis av kroner for - kanskje - å gjenvinne dataene. Om disken responderer på kommandoer kan du forsøke et eller annet data recovery program. Velg og vrak her. Endret 18. februar 2007 av Agrippa Lenke til kommentar
Agrippa Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) Ooops, dobbel post. Endret 18. februar 2007 av Agrippa Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 okay! Er ikke sååå viktige data. Men problemet er at pc'en ikke vil starte når jeg har den koblet til. Men hører at det spinner opp og slikt. Kanskje det hjelper å putte disken i en annen pc? Og så kopiere dataen over fra disken Lenke til kommentar
colakork Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Prøv å sette den i en annen en, så du kan kopiere dataene over dit. Jeg kan anbefale programmet runtime ntfs recovery/runtime fat32 recovery, eller hvis du har muligheten skaff deg en versjon av "hiren's recovery cd". Nyeste versjonen der er vel 8.8 eller noe slikt. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) Startet opp pc'en, og jaggu var det ikke liv i harddisken. Så nå har jeg kopiert alt over på en annen disk. Disken som står med en fot i graven er nå dedikert til nedlastning og shit som ikke gjør noe om jeg mister! Takk for all hjelp Edit: Har formatert harddisken. Er det noe mer jeg bør gjøre? Kommer som nevnt tidligere ikke til å lagre viktige data på disken, men bruke det som en nedlastningsdisk! Endret 19. februar 2007 av Chris_LoX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå