Gå til innhold

Hva forventer vi av AMD/Intel i 2007?

guttorm

Anbefalte innlegg

Kan vi holde en saklig diskusjon med litt humor så hadde det vert fint.

Hva tror dere vi får se på Cbit fra våre cpu fabrikanter?

K8L skal jo lanseres fra AMD, i mellomtiden har de kommet med Socket F, kan vi si dette er en slags Intel EE presshot(nødrelase)?

Amd har satt ned prisene, tildels kraftig. Begynt og shippe ut noen 65nm brisbane Cpuer. Tester viser likevell at denne kjærnen ikke har noe særlig mer potensiale en broren windsor på 90nm. Fordelen for Amd er lavere produksjons kostnader flere kjærner fra samme waffer osv.

Socket F er vell ikke matnyttig for noen enda, da Intel leverer bedre ytelse, effekt og billigere hardware på enkelt CPU, men det skal bli spennende og se hva socket F bringer i fremtiden.

Selv venter jeg på barselona, amds 4 kjærnede enkel CPU, håper denne kan bli en C2d killer så vi får konkuranse på ytelse igjenn.

Intel ligger jo svært godt med sine C2D, blir en ufordring å følge opp disse fantastiske Cpu ene.

Skulle skrevet mye mer, men nå må jeg ut på jobb en liten tur, bare fyll på med info folkens.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som forbrukere kan vi vel ikke håpe at f.eks Intel skal "bli bedre" enn amd.Det jeg håper på,er selvsagt at krigen mellom dem,om å levere best ytelse,fortsetter inn i evigheten :) Det er det som kommer oss forbrukere til gode.I fjor amd,i år intel,neste år...?

Ble offtopic dette,men jeg tror nok ikke amd sitter på gjerdet,å godtar helt uten videre,at intel er kongen på ytelsestronen hvor lenge som helst.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...