Gå til innhold

Røff fyr trenger Røff behandling

Blausen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må bare si at det så utrolig bra ut! Hva slags kamera/objektiv har du brukt? Ser  nesten 3dimensjonalt ut.. Er det redigert i det hele tatt, eller mener du med snapshot at det er uredigert?

7972323[/snapback]

Tatt med canon400d. Tamron 28-75 mm. Har bearbeidet det med mye layers, burn/dodge og kontrastendringer

Lenke til kommentar
Utrolig bra.

Eneste jeg kan si er at det er litt tydelig bruk av burn/dodge noen steder...? Dog bare min mening, bilde var rått.

7972437[/snapback]

Kan jeg få se orginalen? Så sinnsykt bra ut i redigert variant, men skulle gjerne sett det orginale bildet..

Lenke til kommentar

Egentlig altfor mye pirkearbeid at jeg gidder :p

Jobb med layers, masse av de..bruk overlay, på lav occapacity.

Mye prøving og feiling egentlig. Masse Burn/Dodge, gjerne på makronivå

Her er forøvrig en s/h sepia versjon. Hva er å foretrekke syns dere?

cato23222233222copy2rg8.jpg

Lenke til kommentar
Egentlig altfor mye pirkearbeid at jeg gidder :p

Jobb med layers, masse av de..bruk overlay, på lav occapacity.

Mye prøving og feiling egentlig. Masse Burn/Dodge, gjerne på makronivå

Her er forøvrig en s/h sepia versjon. Hva er å foretrekke syns dere?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
cato23222233222copy2rg8.jpg

7973216[/snapback]

Det første var jævla kult!

:yes::yes::yes:

:thumbup:

Lenke til kommentar

dette kan vel gå under kategorien dragan effekt, etter Andrzej Dragan, en (veldig ung) polsk fysikkprofessor som begynte med fotografi i 2003. http://andrzejdragan.com/ sjekk ut portfolio ;)

det har blitt laget et action script for photoshop for å etterlikne hans effekter, finnes her:

http://www.atncentral.com/download.htm#Draganizer

fint bilde forresten, originalen blir veldig kjedelig i forhold :ohmy:

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Bare for å nevne det, det nytter ikke å bruke actions, script eller noe sånt for å replikere Dragan, Greenberg, Fiscus, Saudek eller noen av disse.

Stilig portrett, syns jeg. Det er en del artifacts fra hva du nå har brukt (shadow/highlight, evt lucis art?) som jeg ville fikset på. Ganske åpenbar dodge&burn, men ellers stilig.

Lenke til kommentar
Bare for å nevne det, det nytter ikke å bruke actions, script eller noe sånt for å replikere Dragan, Greenberg, Fiscus, Saudek eller noen av disse.

Stilig portrett, syns jeg. Det er en del artifacts fra hva du nå har brukt (shadow/highlight, evt lucis art?) som jeg ville fikset på. Ganske åpenbar dodge&burn, men ellers stilig.

7973977[/snapback]

Takk for tilbakemeldingen. Vært fint om du kunne nevnt litt mer om "artifactsene", så jeg får jobbet videre med bildet. Ved det er noen oppskarpingskanter her og der, hakke hatt tid å fikse på de ennå :)

Lenke til kommentar

mandela: Å gjøre slik de gjør det, male alt selv uten filtre eller plugins.

blausen: Det er vel først og fremst oppskarping og noe snodige farger, når jeg ser nærmere. Spesielt i pannen er det store fargeavvik. Mulig det skal være sånn, men jeg syns det ble litt snodig.

Lenke til kommentar

Personlig synest jeg dette blir alt for mye effektmakeri på et ellers temmelig platt portrett.

Om man ser på blidene til Dragan er er effekten veldig overdrevet i dette eksempelen sammenlignet med hva 'mesteren' viser (om det er AD som er inspirasjonskilden). Bildene til Dragan er jo i utgangspunktet knakende gode portrett som hadde blitt gull i 'normal' presentasjon også

Det er gode skills du viser blasen, jeg ville holdt litt mer i strikken.

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar

Bra redigert syns jeg. Men siden dette er bildekritikk:

Ble litt for hard redigering. Ved hårfeste hans ser det ut som du har brukt blur eller lignende og det fungerer ikke helt for min del.

Også som nevnt over litt hard bruk av dogde/burn.

Det er også litt lite fokusområde. Bare fjeset som er bra i fokus. Nesa og bak pannen er litt ute.

Ville gjort sånn at fargene ble litt mer passive. Er litt for store forskjeller fra veldig gull aktig i barten til grøtt på hodet.

Men stå på, likte det veldig godt :)

Lenke til kommentar

Her har du gjort et ganske kjedelig portrett til et spennende bilde. God etterarbeid, denne metoden er ikke lett å få til. Noen områder som jeg synes blir litt svarte og ser utnaturlie ut, men ellers bra.

En norsk fotograf som heter Dag Spant, bruker den samme metoden på mye av bildene sine. Hjemmesiden hans er www.spant.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...