Gå til innhold

Musikk: Blues/Jazz-inspirert piano-improvisasjon av Snorre

Anbefalte innlegg

Du har endel gode ting her. Du har tydeligvis også god teknikk. Men noe særlig jazz var det ikke. Anbefaler deg å jobbe med frasering, og kanskje prøve noe mindre rubato neste gang? Du bør utvide akkordene hvis du vil ha en litt mer jazza klang. Dessuten er det kanskje litt overdreven bruk av pentatonikk?

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Du har endel gode ting her. Du har tydeligvis også god teknikk. Men noe særlig jazz var det ikke. Anbefaler deg å jobbe med frasering, og kanskje prøve noe mindre rubato neste gang? Du bør utvide akkordene hvis du vil ha en litt mer jazza klang. Dessuten er det kanskje litt overdreven bruk av pentatonikk?

Alt du sier stemmer såklart helt og holdent. Dette var ment som en liten improvisasjon. Ikke noen komposisjon så slik er det med den saken. Kanskje jeg faktisk lager noe litt mer seriøst etterhvert. Man får se..... Det spørs når pappa får satt opp hjemmestudioet sitt. Mangler fortsatt interface, men iMac er vel snart på plass. Ellers må det sies at jeg gjerne skulle ha kunnet noen instrumenter i tillegg til piano.

Kan desverre ikke si at jeg har filen lenger Poor Leno, så må desverre skuffe deg. Men når jeg bare får spillt inn litt mer musikk skal man nok se at det kommer opp noen linker til litt mer gjennomtenkt musikk etterhvert. Kommer også med to innspillinger av henholdsvis Zelda's Lullaby og Lost Wood, på piano etterhvert. Men som sagt, hjemmestudioet til pappa må på plass før noe av dette skjer.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vet ikke hvorfor jeg ikke har funnet denne delen av forumet tidligere. Men men...

Likte denne piano-improvisasjonen av Snorre. Synes dog mp3-utgaven hørtes noe merkelig ut, men det er vel kanskje meg. Kastet derfor midifilen over til harddisken på min Korg PA800 og spillte den av der. ¨Låt straks ett par hakk bedre, Nå skjønner jeg at jeg må få kjøpt meg ett 88-tangenters stagepiano som jeg har planlagt for lenge.

Lenke til kommentar
Vet ikke hvorfor jeg ikke har funnet denne delen av forumet tidligere. Men men...

Likte denne piano-improvisasjonen av Snorre. Synes dog mp3-utgaven hørtes noe merkelig ut, men det er vel kanskje meg. Kastet derfor midifilen over til harddisken på min Korg PA800 og spillte den av der. ¨Låt straks ett par hakk bedre, Nå skjønner jeg at jeg må få kjøpt meg ett 88-tangenters stagepiano som jeg har planlagt for lenge.

Ja MP3-versjonen Cun la ut er en konvertering av MIDI-filne gjort ved hjelp av FL Studio. Og FL Stuio er tydeligvis ikke særlig flink til å spotte pedal-bruk, tydeligvis. Men nå er det ikke lenge til pappa får varene til hjemmestudioet sitt, så da kan jeg begynne å spille inn noe litt mer seriøst noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...