Snorre Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Satt meg ned ved det eneste instrument jeg kan, og tenkte å spille litt. Det hender jo at jeg gjør så iblant. Jeg trodde at det ville komme lite ut av det, som det vanligvis gjør. Men der tok jeg gidt feil. Jeg har faktisk fått til en liten improvisasjon. Den er spilt inn på usb-penn via mitt elektriske piano, så kvaliteten blir deretter. Men skal spille inn en ordentlig versjon en dag hvis jeg orker. Her har dere nå hvertfall en liten smakebit på hva jeg holder på med. Det er ikke stort, og sikker ikke veldig bra, men jeg ble da noget fornøyd. Skal se om jeg ikke får lastet opp mp3-versjon av den "rendret" i FL Studio (av brukeren cun), der det brukes en ganske god piano vsti. Da har jeg fått lastet den opp på web-hotellet mitt, og dere finner den her: http://www.orresnei.com/download/Orresnei%...olume%20One.mp3 Orresnei_Sessions_Volume_One_Midi_bytt.mp3til.MID_.mp3 Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 Ingen kommentarer? Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Veldig lystig tone Du stopper opp noen ganger og det hakker liksom i sangen når det skjer. Den er veldig bra synest jeg, men den kunne vert enda bedre Hvordan gjorde du dette da? Bare spillte du noen toner på pianoet og skrev dem ned eller? Bruker du blues skalaen? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Orresnei sendte meg en midi-fil som jeg åpnet i Piano Roll i FL Studio, med VSTi-en Colossus fra East West Quantum Leap, og "Classical Piano". Grunnen til at det stopper opp er fordi VSTi-en ikke fanger opp pedalbevegelsene hans. Det kan fikses på hvis man går manuelt inn i pianorollen og drar ut tonene, men det gadd jeg ikke å gjøre Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Kunne du venligst gjøre det? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 Veldig lystig tone Du stopper opp noen ganger og det hakker liksom i sangen når det skjer. Den er veldig bra synest jeg, men den kunne vert enda bedre Hvordan gjorde du dette da? Bare spillte du noen toner på pianoet og skrev dem ned eller? Bruker du blues skalaen? 7983761[/snapback] Jeg satt meg igrunnen bare ned ved pianoet og spilte. Om du vil høre en versjon med pedal kan du bare laste ned vedlegget mitt. Litt dårligere pianolyd (midi), men høres hvertfall ut slik den skal sånn omtrent. Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Jeg prøvde vedlegget, men det virket ikke. Det kommer bare Quicktimelogoen med et spørsmålstegn foran Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 Jeg prøvde vedlegget, men det virket ikke. Det kommer bare Quicktimelogoen med et spørsmålstegn foran 7986319[/snapback] Du må lagre filen, så bytte ut ".mp3" med ".mid", i filnavnet. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Jeg satt meg igrunnen bare ned ved pianoet og spilte. Om du vil høre en versjon med pedal kan du bare laste ned vedlegget mitt. Litt dårligere pianolyd (midi), men høres hvertfall ut slik den skal sånn omtrent. 7985061[/snapback] Vil anbefale midi versjonen. Imponerende stoff dette her. Du har nok en liten musiker i deg Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Synes rett og slett det var morsomt å høre på. Men stoppene må gjøres noe med, dra ut tonene i FL, eller hva det nå var Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 FL Studio er forøvrig ikke til å stole på. Jeg henta inn en midi av Beethovens Måneskinnssonate og ved flere anledninger slutter f.eks. de mørkere pianotangentene å vare i mp3-format, selv om de varer lenge i selve programmet. Møkk. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Har hørt gjennom denne nå, og brukte ikke pause/stopp knappen for å si det sånn. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Jeg syntes dette var bra jeg Orresnei, men likte ikke helt at det stoppet opp. Hvis du hadde fått med deg en fyr på gitar/et annet instrument ved siden av kunne det blitt kulere. Stå på Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Jeg syntes dette var bra jeg Orresnei, men likte ikke helt at det stoppet opp. Hvis du hadde fått med deg en fyr på gitar/et annet instrument ved siden av kunne det blitt kulere. Stå på 8024992[/snapback] Det hadde vært nydelig med gitar til dette. Hørt for eksempel Thanatopsis, et eller annet av dem, piano og gitar. For øvrig Buckethead som spiller gitaren og Travis Dickerson som spiller pianoet, Ramy Antoun er også med. De har gitt ut tre album, Anatomize, Thanatopsis og Axioligy. Population Override er et veldig jazz inspiret album av Buckethead, Travis Dickerson også var med. Eller Chicken Noodles, et album Buckethead og Travis Dickerson har samarbeidet om. Gitar og piano, tenkte bare å nevne det, hvis du søker helt fortreffelig inspirasjon Edit: Er vell ikke rent piano, men keyboard Travis spiller. Unskyld min uvitenhet i denne uttalen: men det går vell ut på det samme. Endret 25. februar 2007 av Kjekssjokolade Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Jeg har planer om å få utbedret det hele. Kanskje blir det en ordentlig sang av dette etterhvert. Jeg har en kamerat som er dugelig på gitar. Og en annen som kan et og annet på saksofon. Man får se hva det blir til. Først skal jeg finne ut av hvordan denne låten skal gå, så skal jeg planlegge litt gitar til. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Herlig pianomusikk, Snorre. Lett og smidig! Har hatt den på repeat lenge. Spiller litt piano selv, men har ikke peiling på hvordan du får det til... Cudos! Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Fine ting, men jeg følte det var mye det samme om og om igjen. Det var spesielt et lick du brukte veldig mye og da blir det kjedelig i lengden. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2007 Herlig pianomusikk, Snorre. Lett og smidig! Har hatt den på repeat lenge. Spiller litt piano selv, men har ikke peiling på hvordan du får det til... Cudos! 8040433[/snapback] Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg greide det selv. Nå har jeg riktig nok spilt piano en del år, men da klassisk med lærer. Første gang jeg prøver meg på denne musikkstilen. Det er fint du liker den. Ny bedre versjon vil komme. Fine ting, men jeg følte det var mye det samme om og om igjen. Det var spesielt et lick du brukte veldig mye og da blir det kjedelig i lengden. 8042961[/snapback] Jeg er fullt klar over repetiviteten i denne "låten". Den skal forbedres, og jeg er fullt igang med å finne nye "riff". Skal spille inn en ordentlig versjon etter hvert. Snorre Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Feita. Prøv å finne deg et band, det er utrolig utviklende å spille med andre innimellom. Klassiske pianister som kun har spilt solostykker får seg ofte en overraskelse første gang de skal spille sammen med andre eller til metronom. (Nå vet ikke jeg om det er tilfelle med deg, godt mulig du har spilt i mange band:)) Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 4. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2007 Jeg spilte litt over et år i et kulturskole-band. Det var faktisk ganske givende, men etter en stund gikk jeg lei. Mest på grunn av musikken vi spilte (ikke helt min stil). Man får nå se om jeg ikke får skaffet meg band på en eller annen måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå