Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Klassisk problem - nybygd Pc starter ikke

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har akkurat bygd en ny Pc og den starter ikke opp som forventet. Pc'n består av følgende deler:

- ASUS P5B rev 1.03 hovedkort. (Demokjøpt fra Komplett)

- Intel Core Duo 6600 CPU

- Corsair CM2x512A-6400 RAM (4x512 brikker)

- Fortron / Epsilon 600W power

- MSI NX6800 ULTRA - T2D256E (PCI-E 16)

- 3 x SATA 1 disker (WD Raptor 80GB skal brukes som OS disk).

Jeg får ikke bilde på skjermen og heller ingen POST feilmelding(Pipelyder). Har prøvd med et annet skjermkort , annen PSU og med forskjellige minnekonstellasjoner - uten hell.

P5B har ikke noe LCD display som kan gi indikasjoner på hva som er feil, kun en lampe som lyser grønt. Skjermkortet har en power kontakt og PSU'n min har egen kontakt som er brukt der. Alle vifter går - også CPU viften og det lukter ikke brent ..

Jeg antar da at det er sannsynelig at det er hovedkortet det er problemer med.

Noen som har noen andre forslag eller er dere enige i min konklusjon?

På forhånd takk for alle konstruktive tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dere koblet til 12v på hovedkortet? Bare spør.. :)

Hadde et A8N kort hvor jeg hadde glemt å koble til denne. Da fikk jeg ikke noe på skjermen, men maskinen startet. Ingen POST melding eller noen annen aktivitet. Viftene gikk som de skulle.

Endret av andylove
Lenke til kommentar

Hadde AKKURAT samme problem som deg, utrolig mange som har dette problemet med ASUS hovedkort. Jeg sendte inn igjen mitt hovedkort 2 ganger, til slutt fikk jeg et helt nytt et, da gikk alt supert.

Ditt hovedkort er demokjøpt, noe som gjør at du sikkert har eldre "utgave", som ikke støtter c2d. Det var ihvertfall mitt problem, det sto på demosiden at det støttet c2d, nå står det at det ikke støtter c2d.

Send inn igjen og spør om du kan få et helt nytt et, det er jo dem som sier det støtter c2d. ( Hvis det er det som er problemet )

Lenke til kommentar

Bygde du i nytt kabinett, eller i et gammelt. Sjekk i så fall at mellomstykkene/spacerne sitter på samme plass (dersom du har byttet HK i et kabinett) og at det ikke står noen sånne spacere på feil sted.

Dette kan skape utrolig mye krøll... jeg vet... :blush:

Hadde samme problem som deg, med et asus p5n HK, maskina starta, alle vifter gikk, men ikke bilde på skjerm, og bare et drev starta. Etter flere timer med bytting av deler og sjekk av alt røska jeg HK ut igjen, og tror du fa.. meg ikke at det sto en liten spacer for mye (hadde ett skruehull ekstra på det HK jeg bytta ut). Etter at jeg tok vekk denne funker alt perfect.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...