MasterBlaster Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Hei. Jeg har akkurat bygd en ny Pc og den starter ikke opp som forventet. Pc'n består av følgende deler: - ASUS P5B rev 1.03 hovedkort. (Demokjøpt fra Komplett) - Intel Core Duo 6600 CPU - Corsair CM2x512A-6400 RAM (4x512 brikker) - Fortron / Epsilon 600W power - MSI NX6800 ULTRA - T2D256E (PCI-E 16) - 3 x SATA 1 disker (WD Raptor 80GB skal brukes som OS disk). Jeg får ikke bilde på skjermen og heller ingen POST feilmelding(Pipelyder). Har prøvd med et annet skjermkort , annen PSU og med forskjellige minnekonstellasjoner - uten hell. P5B har ikke noe LCD display som kan gi indikasjoner på hva som er feil, kun en lampe som lyser grønt. Skjermkortet har en power kontakt og PSU'n min har egen kontakt som er brukt der. Alle vifter går - også CPU viften og det lukter ikke brent .. Jeg antar da at det er sannsynelig at det er hovedkortet det er problemer med. Noen som har noen andre forslag eller er dere enige i min konklusjon? På forhånd takk for alle konstruktive tilbakemeldinger Lenke til kommentar
Johnnyflank Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Ahh!! Endelig en som har samma problem som meg... Finner ikke ut av det jeg heller. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) Har dere koblet til 12v på hovedkortet? Bare spør.. Hadde et A8N kort hvor jeg hadde glemt å koble til denne. Da fikk jeg ikke noe på skjermen, men maskinen startet. Ingen POST melding eller noen annen aktivitet. Viftene gikk som de skulle. Endret 18. februar 2007 av andylove Lenke til kommentar
Hansey Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Hadde AKKURAT samme problem som deg, utrolig mange som har dette problemet med ASUS hovedkort. Jeg sendte inn igjen mitt hovedkort 2 ganger, til slutt fikk jeg et helt nytt et, da gikk alt supert. Ditt hovedkort er demokjøpt, noe som gjør at du sikkert har eldre "utgave", som ikke støtter c2d. Det var ihvertfall mitt problem, det sto på demosiden at det støttet c2d, nå står det at det ikke støtter c2d. Send inn igjen og spør om du kan få et helt nytt et, det er jo dem som sier det støtter c2d. ( Hvis det er det som er problemet ) Lenke til kommentar
MasterBlaster Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Ja, har sjekket det både en og to ganger. Lenke til kommentar
MasterBlaster Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Takk for tipset Hansey. Mitt kort har versjon 1.03 og i følge denne support siden til ASUS http://support.asus.com/cpusupport/cpusupp...en-us&model=P5B, men jeg vet ikke hvilken firmware versjon den har siden jeg ikke kommer inn - medn det høres meget sannsynlig ut at du har rett. Lenke til kommentar
MasterBlaster Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Ser også ut til at det kan være RAM brikkene. Corsair CM2x512A - 6400(800mhz) skal være støttet i henhold til ASUS support sider, men det kan hende BIOS er for gammel på kortet jeg har for dette også. Ellers så er det et veldig bra forum for ASUS P5B serien her : http://forums.anandtech.com/messageview.cf...hreadid=1908392 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Reset cmos flere ganger, slå psu helt av og prøv igjen. Evnt prøv med en annen psu. Stort sett hjelper det å resete cmos på dette problemet, ta også ut batteriet om det finnes et. Og seff dobbelsjekk at at står skikkelig plugget i, evnt prøv med en og en ramm brikke. Lenke til kommentar
MasterBlaster Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 Takk for tipset. Skal prøve i kveld. Lenke til kommentar
MasterBlaster Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 Desverre hjalp det ikke å clear'e CMOS og ta ut batteriet. Prøvde også med forskjellige minnekonstellasjoner / plasseringer uten at dette hjalp noe. Jeg får sende inn hovedkortet og be om et nytt som har så ny firmware at den støtter C2D og 6400 (80mhz) RAM hastighet. Lenke til kommentar
c-man Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Bygde du i nytt kabinett, eller i et gammelt. Sjekk i så fall at mellomstykkene/spacerne sitter på samme plass (dersom du har byttet HK i et kabinett) og at det ikke står noen sånne spacere på feil sted. Dette kan skape utrolig mye krøll... jeg vet... Hadde samme problem som deg, med et asus p5n HK, maskina starta, alle vifter gikk, men ikke bilde på skjerm, og bare et drev starta. Etter flere timer med bytting av deler og sjekk av alt røska jeg HK ut igjen, og tror du fa.. meg ikke at det sto en liten spacer for mye (hadde ett skruehull ekstra på det HK jeg bytta ut). Etter at jeg tok vekk denne funker alt perfect. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Har du sjekka at delene passer sammen slik at det ikker er feile deler til hovedkortet? Endret 21. februar 2007 av Gjest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå