Gå til innhold

Trening når man er bakfull.

Anbefalte innlegg

Hvordan er dette med dere andre. Trenes det dagen etter dere har inntatt alkohol? Eller kommer dette kun an på formen.

Jeg personlig trener 6 dager i uka, hadde vært 7 hvis jeg ikke hadde hatt en senvakt å stri med. Men sånn er det nå. Jeg starter dagen derpå med en stor frokost, gjerne egg og bacon, vitaminer, proteiner og masse juice og vann. Slapper av og lar maten komme inn i systemet, og drar på trening. Knall behagelig å svette ut alkoholen :p nå blir ikke jeg fyllesyk, men anyways. Bare lurer på hvilke vaner dere har.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjelden jeg trener dagen derpå. Bruker å trene i uka uansett og er ikke så ofte på fylla utenom i helga. Liker å gi full pupp på trening og det er ikke så lett dagen derpå føler jeg. Hadde mista fokus hvis jeg hadde begynt styrketreninga bakfull. Hvis jeg skal trene dagen derpå blir det lett jogging/sykling eller noe i den duren. Men så klart så kommer dette også veldig an på formen.

ot: Hvordan ser treningsopplegget ditt ut som trener 6 ganger i uka?

Lenke til kommentar
ot: Hvordan ser treningsopplegget ditt ut som trener 6 ganger i uka?

7972443[/snapback]

Jeg kjører:

Dag 1: Bicep-Rygg-mage

Dag 2: Tricep-Bryst

Dag 3: Skulder-nakke-mage

Dag 4: Ben

Dag 5: *Dag 1*

Dag 6: *Dag 2*

Blir egentlig litt feil å si 6 dager i uka og, for jeg jobber hver tredje helg, så hver 3. uke blir det kun 4 dager.

Edit: Leif

Endret av Roxrud
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Jeg har meget dårlige erfaringer med å trene etter alkohol, funker ikke i det hele tatt for meg, men kjenner folk som påstår de kan prestere bedre i korte perioder dagen etter... hehe, så kommer vel an på personen...

7973912[/snapback]

men vil man ikke få noen effekt om man er bakfull selv om man trener hard?

Lenke til kommentar
Jeg får sånn skrekkelig hodepine dagen derpå, så jeg hadde aldri klart å trene noe serlig..

8517969[/snapback]

men om man ikke pleier å få sånn skikkelig badass vondt i hodet burde det vel ikke ha så mye å si?

Lenke til kommentar
Jeg har hørt at en dag med hard fyll ødelegger ei uke med trening! Stemmer dette?? Kan heller tenke meg at det er en dag eller to?

8523577[/snapback]

Kropper slutter/er tregere til å restituere seg når en har inntatt alkohol (dehydrasjon osv). Det er klart at det tærer på kroppen din å innta større mengder med et løsemiddel, men en uke er nok strekt overdrevet.

Lenke til kommentar
Hvis dette er sant, burde jeg nesten hatt minus i muskler i forhold til hvor mye jeg drakk/lite jeg trente før.

8523693[/snapback]

En bryter som regel ikke ned merkverdig mye av muskler når en er full, så det er ikke noe stress.

Lenke til kommentar

Alkohol på virker treningen din, i alle fall resultater. Om du så er påvirket eller er litt groddy dagen derpå.

En test ble utført, dog i fotball og ikke styrke, men resultatet viste at feks bare ved å ta straffespark bommet personen 25% mer om han var påvirket/grøggy.

Jeg tror ikke du har godt av trening etter en dag med fyll.

Lenke til kommentar
Argumentet ditt faller ligg igjennom der, å være påvirket av alkohol påvirker treffsikkerheten og koppskontroll. Derfor treffer man dårligere på straffespark!

8538225[/snapback]

Testen ble tatt da personen var bakfull :)

Ikke påvirket, men groggy dagen derpå

Endret av DJ_Dark
Lenke til kommentar
Ok, men uansett har ikke ytelsen i fotball så mye å gjøre med styrketrening. Bakrus påvirker all slags trening ja, men kanskje mer fotball enn styrketrening?

8538956[/snapback]

Neinei, selvfølgelig ikke. Fotball er nok mere utsatt enn styrketrening.

Det man evt kan gjøre hvis man absolutt må trene den dagen er å ta en rolig økt.

Lenke til kommentar

Hvis man drikker mye vann dagen derpå så tror det hjelper veldig... Bare et lite hint.

Merket at når jeg sto opp idag så var forbrenningen dårlig. Prøvde noen situps pluss å spise for å starte opp kroppen igjen... Funket dårlig. Nå som jeg har drikket en liten slurk med vann så kjenner jeg at hele kroppen er igang igjen.

Jeg må lære meg å drikke mer vann hvis det har så stor innvirkning på forbrenningen...

Lenke til kommentar
Ok, men uansett har ikke ytelsen i fotball så mye å gjøre med styrketrening. Bakrus påvirker all slags trening ja, men kanskje mer fotball enn styrketrening?

8538956[/snapback]

Jeg ser for meg at folk som trener i bakfylla får såpass vondt i hodet etter hvert av anstrengelsene at de ikke klarer å holde intensiteten oppe. Ellers er det jo litt dumt å løfte vekter med dårlig koordinasjon og kroppskontroll, det høres for meg ut som om skadefaktoren da er høyere.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...