GeirTC Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Spm fra en nett-fersking.. Jeg har LapTop i båten som har innebygget trådløst LAN kort. I enkelte gjestehavner kunne det vært en fordel med uteantenne, men det er ikke noe sted å kople til antenne på LapTop'en. Kan jeg f.eks. bruke et AcessPoint av en eller annen type som "repeater" ? Dvs. en med 2 antenner - en på selve kassa og en som er tilkoplet ute-antenne. Og så linker jeg meg via denne til nettet. Noen som kjenner til hvilken type som kan brukes/anbefales ? Geir Lenke til kommentar
Shurom Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 For å gøre det enkelt kan du bare kjøpe deg ett nytt trådløst nettverkskort med antenneutgang til laptopen din (de har det på wlansupply.no). Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 En liksys wrt54gl kan fint brukes til dette formålet. Eller et nettverkskort med antenne utgang som nevnt, du mister litt frihet da, men spørs hvor stor båten er :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå