Gå til innhold

tjene penger, hva og hvordan TIPS

skylinepower

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Det heter tjene, ikke sjene. Mitt råd til deg er som følger... Gå med VG eller Dagbladet. Det er ikke store pengene du tjener, men det er dog bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar

Du kan gjøre som jeg gjorde da jeg var yngre..

Jeg lagde ting og solgte til folk på gaten/i nabolaget. Jeg vet ikke hvor gammel du er, enkelte av disse tingene kan kanskje være litt upassende og gir for liten avanse, avhengig av hvor gammel du er og hvor mye penger du er ute etter.

F.eks kjøpte jeg inn is i sånne små melkekartonger og kjøpte meg en shave-is maskin. Kjempeslager om sommeren blant nabobarna, de kom og banket på døren min til alle døgnets tider og ville kjøpe mer!

Jeg plukket skjell på stranden, og dekorerte de, solgte de. Ingen gullgruve, men det ble nok til at jeg kunne kjøpe en del godterier.

Da jeg var i Thailand og andre land der det var billig hamstret jeg godteri, og gikk rundt i nabolaget på dør og solgte de til en pris som var litt under norsk butikkpris. På hele handlekurven tjente jeg vel 100kr pr. gang ca.

Ellers kan du jo gjøre ting som måke snø, klippe plen, vaske bil, sitte barnevakt osv. Er du litt eldre vil jeg anbefale deg å gå med avisen. En skikkelig møkkajobb slik jeg husker det, men du blir motivert med en gang du får din første lønning. Spar pengene, og sett de inn på konto eller få hjelp av far til å investere de i aksjer, fond eller noe annet lurt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...