stian90_2 Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Hei. Jeg holder på med et lite prosjekt med php osv. Men, serveren mangler GD, så får jo ikke gjort noe artig med diverse bilder.. Så mitt spørsmål, noen som har en link til en lett howto install gd on linux guide eller noe slikt. Eller fortelle meg i korte trekk hva som må gjøres. Foresten har jeg bare tilgang til serveren via terminalen.. Takker for alle svar.. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Med mindre du har tilgang til root er det fint lite du kan få gjort. Har du det finnes GD garantert i distro-ens pakkesystem. Hvis ikke kan du studere PNG og få til bilder i det rimelig "lett". Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Tja, det er jo min server da.. Så har full root tilgang Lenke til kommentar
2rmartin Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Det kommer jo helt an på hvilken linux-distribusjon du bruker (og php-versjon). For Ubuntu (og forsåvidt også Debian) med php5 bruker du følgende kommando: sudo apt-get install php5-gd Verre er det faktisk ikke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå