Gå til innhold

Total War: Den store strategitråden!


Anbefalte innlegg

Hadde en fight igår mot Timurids og seff så hadde de med seg 3 elefant bataljoner :(

Men da fant jeg ut en ting som funka helt villt bra, nemlig Ribault.

Skaut en salve mot en gjeng og jeg tror jeg tok ned 3 stykk på den salven :O

Skal ihvertfal begynne og bruke disse mer i kampen mot Timurids :)

 

Testa nettopp på Custom med 4 slike mot 2 elefant bataljoner og de flykta etter første salve. Tok temmelig mange med i slengen og! Begynn og bruk disse folkens!

edit: brukte bare vanlig Ribault, ikke de store :O

Endret av Skinnhesten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mulig at det er litt feil sted å poste det, men dere får ha meg unnskyldt. Jeg sitter med MTW2 og er i ferd med å få en kjempetrefning med Timurids. De har nettopp dukket opp, og er relativt "friske kan man si.

 

Det jeg har gjort er at jeg en hær med Culverins og Retinue Longbowmen, backet av litt inf, og cav. Denne er plassert på en bro mellom Edessa og Aleppo, og så langt ser det ut som om alle 8 fullstackede hærene deres har tenkt seg dit.

 

Jeg har 1,5 stack i backup til kampene som snart begynner, men lurer fælt på om dette funker. Må jo bare innrømme at jeg har satset stort på å kjøre hele taktikken på å holde brua. Hvis ikke det funker så er vel mitt imperie i Østen rimelig ute å kjøre :hmm:

 

Skriver en oppdatering her når jeg er igang/eller ferdig trampet ned.

 

 

EDIT* Dette gikk jo ikke så bra kan ikke skjønne annet en at denne brua er det ideelle forsvarstedet..

 

Problemet ved første forsøk var at elefantkanonene hadde jo like lang rekkevidde som Culverin, om ikke lenger. Etter en lengre utveksling av artillery-ild så banket hele Timurid-hæren over brua. Hadde stappet litt forskjellig infantri på andre enden, men det tok 2 sekunder før dette var avgjort.

 

Har hatt flere trefninger etter dette, men bekymrer meg seriøst for de elefantene tipper skalaen med en eneste gang.

 

må prøve å få noen swiss pikemen og Arquebieseurs ned til østen, men det tar jo tid.

Endret av Brede_Skapstroppen
Lenke til kommentar

Javel, da har jeg etter det mislykkede bro-prsojektet mitt funnet en taktikk som funker ganske bra mot Timurids.

 

Jeg venter til de har befestet seg i jerusalem, og bygger opp byene mine i størst mulig grad og venter.

 

(patch1.1 kan forklare hvorfor dette funker muligens.)

 

Tre ganger forsøkte de å ta fra meg Acre, men de hadde aldri mer enn en stack, og hver gang angrep de med kun elefant-arty som siege-weapon, med untak av noen tårn og Rams.

 

fordelen min nå er jo at jeg har hatt disse byene så lenge at jeg har cannon-towers på alle, og AIen sliter litt med å skjønne at den må holde seg utenfor rekkevidde.

 

Er på god vei til å knuse de nå.

 

Har ellers ikke funnet noen units som funker spesielt godt mot elefantene. Regner med at Pikemen med etablert Spearwall kan være bra, men har ikke fått anledning til å teste dette.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Da har jeg funnet en kjempeløsning mot å drepe elefanter fra timurids eller hvem det skulle nå være som tropper opp med de forbanna beista.

 

Jeg spiller som Tyrkia, og har derfor sett meg mektig lei på at de forbannede asiaterne tramper gjennom byene mine og lager helvete. Løsningen fant jeg i å for det første:

 

1. La dem angripe byene mine, kamper ute på åpne sletter nytter ikke mot dem. Elefantene bare tråkker meg ned.

 

2. Naffatun. Naffatun. Naffatun. Denne nydelige enheten med napalmbomber sørger for å redusere bataljoner med elefanter til en haug med aske hvis man får dem innenfor rekkevidde. Sørg for å sette dem på murene nær porten Timurids har bestemt seg for å entre, og la dem kaste ned i hodene på angriperen til de ikke har flere elefanter igjen.

 

Har du muligheten så bygg også en "Alchemist`s Lab". Alkymistene sørger for å oppgradere napalmen din (og andre gunpower units) slik at det svir ENDA mer for de stakkars jævlene som utsettes for bombingen.

 

 

 

3. Håp på at de ikke har med seg heavy artillery som de peprer murene dine med. Av en eller annen grunn (går ut fra at det er dårlig AI) så velger de som regel å angripe deg med alt av konstruert siege equipment først (rams, towers, ladders). Samtidig parkerer de alt de har av units innen rekkevidde for naffatun og towers, slik at denne strategien vil enkelt knuse en 3-4 tusen asiatere hvis man har litt flaks.

Endret av dimdal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...