Gå til innhold

Total War: Den store strategitråden!


Anbefalte innlegg

Har ikke sett en slik tråd her inne så jeg bestemte meg for å lage en.

 

Så, hvordan bruker du å kjøre slagene dine? Hvordan bruker du infanteri, archers og kavalleri? Med hvilke factions? Hvordan bygger du byene dine? Hvordan distribuerer du guvernører? Hvordan bygger du hærene dine? Hvordan ruller du over landet når du skal erobre verden? Hvordan planlegger du ruten når du skal på en crusade? Hvordan bygger du opp hæren din når du skal på crusade?

Her diskuterer vi alt!!

 

 

Jeg tar utgangspunkt i at denne tråden omhandler Rome: Total war og Medieval II: Total war, siden det er de mest populære spillene.

 

 

Kjekt hvis vi sier hvilket spill vi refererer til i hver post:)

 

Edit: Crusade spørsmål.

Endret av Kramstogen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RTW:

Jepp, flammepiler, war dogs og icendiary pigs. Da går de amok, noe som ikke trenger å gagne deg, men det er mye bedre at de løper rundt på måfå enn at du må drepe dem!

De router egentlig ganske fort når du får ned 2-3 stk, men det er jo møkkavanskelig.

 

Jeg hadde katapulter med flammekuler mot en gjeng med armored elephants, trengte bare å drepe en så gikk gruppa amok, men de bruker alt for lang til på å treffe. Bedre med flammepiler.

Endret av Kramstogen
Lenke til kommentar

Hvis man ikke liker elefanter, ikke spill mot Timuruds på M2TW. De har elefanter med kanoner. :ph34r: Som sagt, beste forsvar mot elefanter er flammepiler. Repeating ballista gjør også jobben.

 

Når det gjelder taktikk er mitt tips å oppgradere rustningen til soldatene dine. Det gjør at de holder seg mye lengre gjennom kampen. Man bør også være forsiktig med pilskyttere når de skyter mot grupper i kamp. Da må man for all del ikke bruke flammepiler.

Lenke til kommentar

RTW:

Når jeg bygger opp mit imperium satser jeg først og fremst på å bygge trade! trade trade trade! har vært oppi 5 millioner Denarii. Etter hvert som jeg erobrer byer tar je enslave populace, som øker befolkningsveksten i andre byer. Byene i hellas blir som regel bra utviklet etter hvert, siden det er de jeg tok først(nå snakker jeg om Brutii campaignen min). Så de pleier jeg å bygge invasjonshærer med. Pleier ikke å lage så sinnsykt avanserte tropper, early legionery cohort er veldig kjekke. Kommer du noe høyere enn det blir troppene så vanskelig å få retraina, spesielt når du jobber deg innover i barbar-territorium.

Endret av Kramstogen
Lenke til kommentar
RTW:
Man bør også være forsiktig med pilskyttere når de skyter mot grupper i kamp. Da må man for all del ikke bruke flammepiler.

7978918[/snapback]

 

For at du treffer dine egne mener du? jeg synes man gjør det uansett jeg.

7979967[/snapback]

 

som longshanks sier :)

 

ja, men vi treffer dem også, skyt

 

til elefanter i M2 er flammepiler best.

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar
RTW:

Hvis man har trøbbel med elefanter, må man bruke alt man kan unnlate av spyd til å fikse dem. Å drepe dem kan være vanskelig, men de flykter om du får ned et par av dem.

8011977[/snapback]

Pilum eller lanser?

8012138[/snapback]

 

 

Pilum har visstnok attack bonus mot chariots og elefanter, har aldri fått prøvd det ut da.. Har heller ikke mye erfaring med Triarii mot elefanter.

 

Hvis en elefant er på vei inn i en phalanx kan du kysse dem adjø(som med etthvert annet infanteriregiment), men hvis en Phalanx kommer inn på en elefant som f.eks. vasser rundt i et annet infanteriregiment kan du fort få ned et par, hvertfall hvis det er av den minste eller nest minste typen. De store er jo harde som 7 helvete.

Lenke til kommentar

Tarrantinos guide til hvordan drepe Armoured Elephants i Rome: Total War:

 

Principes: 0

Triarii: 3 (1 elefant)

Samnite gladiators: 0

L. Cohort: 0/9 (3 elefanter)

Urban: 9 (3 elefanter)

Arcani: 0

Roman Archers: 0

Archer Auxillia: Elefantene klikka og stakk av

Light Auxillia: 9 (3 elefanter)

Velites: 15 (5 elefanter)

Pigs: Det fløy griser over alt, begge parter stakk av.

Dogs: 0

Praetorian cavalry: 3 (1 elefant)

Armoured roman general: 0

Cavalry auxillia: 9 (3 elefanter)

Repeating Ballistas: 0

Ballistas: 0

Skorpions: Elefantene stakk av

Heavy Onagers: 3 (1 elefant)

 

Tallene er hvor mang Kartagere vær unit med romere tok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...