Gå til innhold

Musikk: Black Metal - Held - Hva synes du?

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Jævlig kul sound på inspillingene som ligger på myspace! Ekte blackmetal lyd! Ellers har jeg ikke så mye å si. Brae låter! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig stilig!

Skal jeg være helt ærlig så syntes jeg nesten mer om det her enn hva jeg har hørt av andre litt ukjente BM band i norge. Godt voksne karer altså.

Hadde jeg vært i bandet hadde jeg nok prøvd å fokusert det på å få det litt mer symfonisk. Kanskje prøvd å gjort noe for å det til å skille ( leif? ) seg ut litt mer.

Lenke til kommentar
Veldig stilig!

Skal jeg være helt ærlig så syntes jeg nesten mer om det her enn hva jeg har hørt av andre litt ukjente BM band i norge. Godt voksne karer altså.

Hadde jeg vært i bandet hadde jeg nok prøvd å fokusert det på å få det litt mer symfonisk. Kanskje prøvd å gjort noe for å det til å skille ( leif? ) seg ut litt mer.

9009518[/snapback]

Hvis han gjør det mer symfoniosk er det plutselig ikke så veldig Black Metal lenger. da er det Symfonic Black Metal som er en helt annen sjanger.

Endret av Olumvolum
Lenke til kommentar
Hvis han gjør det mer symfoniosk er det plutselig ikke så veldig Black Metal lenger. da er det Symfonic Black Metal som er en helt annen sjanger.

Husk at et band trenger ikke å holde seg kun til en sjanger. Finnes band som har sanger i ulike sjangrer. Men om Held kun er interisert i BM så er det en annen sak.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

_Magnus_: Skikkelig black metal skal være slik. Musikken skal være så rå at man skiller seg ut uansett. De av oss som har prøvd å spille en del av de virkelige gode gamle, vet at det til og med stort sett bruker de samme grepene til og med. Er selvfølgelig stort sett min mening, men har forstått det slik at jeg langt ifra er alene om å mene dette. Men nok om black metal generelt, over til ris/ros. =)

Dere må ikke finne på å gjøre noe mer "symfonisk", eller pynte mer på det. Elsker sounden, og synes opptakene gjorde det hele nokså tøft. Bass er for pingler, diskant er tingen! Likte faktisk lydbildet på myspaceklippene mye bedre enn youtube-videoene. Elsker forresten det at alle går når dere begynner å spille på UKM. =p

Hadde selvfølgelig gjort seg med bedre opptak slik at det ikke går så mye "inn i hverandre". Spesielt trommene kan ha godt av dette. Dette må derimot ikke gå ut over det råe lydbildet myspaceopptakene har!

Må si ifra om dere skal spille i Stavanger/Sandnes-området igjen! Har forresten hørt dere ved flere anledninger før, første gang var vel i fjor (tenker da på opptak, ikke live).

Endret av Innos
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Har ikke sjekka denne posten på lenge. Trodde ikke det var flere som hadde skrevet på denne, så ble overrasket over hvor mange som hadde svart :)

Takker for all kritikk, blir veldig glad av å høra at dere liker det! :D

Hadde egentlig ikke trodd det var så stor sjanse for det, i og med at så mange er imot svartmetall.

Vi har vel igrunnen ikke prøvd å spille i en spesiell sjanger. Vi endte egentlig opp innen black metal, etter at flere av sangene fikk den sounden.

Og ja, vi har ikke mye peiling på innspillinger og slikt. Opptaket er tatt rett ifra øvingslokalet, rett inn på pcen via en gammel Sony mikrofon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...