Gå til innhold

Musikk: Black Metal - Held - Hva synes du?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Er medlemm av ett band, så vil jeg høre hva dere synes om musikken. Samme om det er negativt eller positivt, men kom med begrunnelser smile.gif

Sangene våres ligger på: www.myspace.com/heldtheband

Info om bandet står på den siden også :)

Bandet består av fire 17 åringer, og vi er under en opptjeningsperiode. Har ikke penger nok enda til å spille Demo. Så vi spiller så mange plasser som overhode mulig:)

Sleng inn et ord hva du synes da! thumbup.gif

Endret av Sir_Wrathson
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

jeg ville kanskje ha valgt en jevnere og kanskje enklere rytme hvertfall

kan høres ut som om trommisen går på speed til tider, og blir litt vel entusiastisk, kunne som sagt gått litt jevnere. Men viser veldige skills.

Vokalisten: utrolig bra! veldig lite å utsette på

Gitar: veldig bra, kanskje litt mer gain? bare en liten tanke mer, ellers kjempe bra. tror kanskje det ville passet med mer harmonics i de rolige partiene, kanskje til og med harmonics med bend, hvis du får det til å høres riktig ut.

Bass: vanskelig å høre, men hører hvertfall ikke noe direkte "feil" så han må treffe tonen bra" (sitter nå på anlegg uten bass)

Endret av Hagr
Lenke til kommentar

Veldig flott med tilbakemeldinger, Hagr.

Setter pris på det! :)

Tror også det kunne blitt veldig tøft med harmonics på de rolige partene! :yes:

Skal prøve det ut :thumbup:

Flott med tilbakemeldigner som sagt, så bare kom med kritikk og tips :thumbup:

Hvilken av sangene synes dere er best?

Endret av Sir_Wrathson
Lenke til kommentar

hører ikke så my på sjangern her, så får gi en litt ufaglært respons her...

var ganske oldskool og det høres fett ut ;)

uansett....litt mer bass på neste innspilling? er vel mer en smaks-/ vanesak, men det manglet litt bass til tider føler jeg...

på daura myr ser jeg for meg litt mer intens tromming? slå dobbelt så mange ganger på skarptromma... mistet liksom litt "krutt" men ellers jævli fet låt daura myr...

dreams of perdition var mer slik som jeg forestiller meg svartmetall... jævli rått intro riff ;)

kunna kanskje vært litt mer volum på vokalisten til tider...

Det jeg har sagt på nå er vel mer min mening, så ikke føl at det er dårlig kritikk jeg gir :p tanken er god ;)

Til slutt kommer en komentar dere bør ta til dere... keep up the good work og dere skal se at dere blir stor!! vi trenger flere folk som blir med å danker ut popmusikken! hehe

Synes det hørtes veldig bra ut. fet tromming, ganske stemningsfull musikk og intens vokalist!

Lenke til kommentar

Takk for god kritikk og fine tilbakemeldinger. Skal høre med de andre folka i bandet med de tipsene dere kommer med :)

Vokalen på noen av sangene er lave ja, skal spille de inn på nytt så vokalen blir litt høyrere :thumbup:

Blir glad for tilbakemeldinger! :D Så bare skriv i vei :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Liker deg jeg hører, men vokalisten kan gjærne lage en litt mer desperat, skurrete, skrikende etc. stemme. Litt vell lik Shagrath sin vokal (nesten helt lik Shagrath sin gamle vokal), noe som ikke passer helt hundre % til musikken, som til tider er veldig fin kasset i skogen black metal. Driver ikke å kritiserer dere ned og ut her, men det hadde vært fint thumbup.gif

Godt eksempel på vokal jeg mener finnes på Hades Almighty sin andre skive "The Dawn of The Dying Sun".

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...