Gå til innhold

Tilkobling av PC til TV via HDMI løsning

Jan_84

Anbefalte innlegg

Hei jeg har akkurat skaffa meg ei Plasma TV (den er på vei, akke sett ennå) denna:

link: LG 50PM1MA

Skjermkorte mitt er 3DClub 8800gtx.

På hjemmesiden dems, så står det at 3d kortet er HDMI ready, men det er ingen egen HDMI utgang på kortet. Det er 2x DVI og en S-video.

Videre så står det "HDTV out up to 1920x1080p" og HDCP ready"

Så det jeg lurer på, er vilke løsning jeg skal bruke, for å få best kvalitet?

Skal jeg kjøpe HDMI til DVI overgang eller, kanskje VGA til DVI, siden tv'en tydligvis har egen VGA utgang. Noen som har no forslag :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja akkurat, beste løsningen er vel HDMI til DVI kabel, den var veldig dyr dah, nesten 900kr,- for 5m lang kabel :cry:

Men jeg er littegran usikker på hva de mener med at 3d kortet støtter HDTV out, er det via hdmi løsningen? eller må Tv støtte det kanskje med egen inngang,

og ha egen kabel....

Endret av Jan_84
Lenke til kommentar

HJELP!!

Jeg har en sony hdtv....jeg får perfekt dataskjerm på tven, og jeg spiller på den. Problemet oppstår når jeg prøver å se en film gjennom ett av filmfremvisningsprogrammene....det står at det ikke støttes på skjermen....dette må jo være noe galt....jeg så filmer på en gammel elebdig tv for 5 år siden som jeg kjørte fra en datamaskin

noen forslag?

Lenke til kommentar
8800 støtter alt av HDTV, om ikke TV'en støtter HDTV over DVI må du vel kjøpe en DVI-HDMI kabel, dette slipper jeg på min 32" Viewpia :-)

Morten: hva oppløsning støtter TV'en? sjekk bruksanvisninga og online

8014653[/snapback]

Tven støtter 1080p (true hd)

Jeg har et gforce 6600 gt kort i maskinen.

Jeg kan se krystallklare databilder...og spille spill. Det skjærer seg bare med en gang jeg vil se noe gjennom mediaplayer eller divx......

"Gjør noe med datamaskinens utsignal" står det på skjermen.

PS... Jeg er ikke veldig teknisk, så jeg hadde en kamerat som hjalp meg med innkjøp av kabler ut av grafikk kortet og inn i tven....

Kan det være feil kabler allikevel? eller må jeg kjøpe et bedre grafikk kort (nye til nvidia...8800 ?

Lenke til kommentar

Hmmm Jeg finner ikke de mulighetene i grafikk-kort instillingene.

Jeg forsøkte å still dataskjermen som kan kjøre 100 hz ned til 60 hz som tvn støtter. Det hjalp ikke. Men det er jo rart synes jeg, siden jeg kan gjøre alt unntatt å se filmer ( youtubefilmene går :) ).

Det er en sony Bravia KDL-40W2000 tv. Den kostet 23000 kr. , så jeg ønsker jo å bruke den til det meste he he :)

Ser altså ikke ut til at mitt grafikk kort har disse mulighetene....må vel kjøpe en ny masking med nyeste gforce tenker jeg...

Tusen takk for at du forsøkte å hjelpe.

Hilsen Morten

Lenke til kommentar

Hei

Henger meg på denne tråden her. Skal oppgradere pc'en og har tenkt å kjøpe nvidia 6600 Gt (silent) for å bruke mot 50" plasma tv.

Funker dette, ser ut som Morten4 har problemer med dette? Er det noen andre kort som det er bedre å bruke?

Lenke til kommentar
Hei

Henger meg på denne tråden her. Skal oppgradere pc'en og har tenkt å kjøpe nvidia 6600 Gt (silent) for å bruke mot 50" plasma tv.

Funker dette, ser ut som Morten4 har problemer med dette? Er det noen andre kort som det er bedre å bruke?

8015018[/snapback]

At jeg ikke finner den instillingen på kortet betyr jo ikke at den ikke er der....bare at jeg ikke ser den.....kanskje noen kan bekrefte/avkrefte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...