Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

feber/influensa eller kyssesyke?

ErikBlodøks

Anbefalte innlegg

Hei

er en kar på 18 år som våknet på tirsdag den 13.02 med vondt i kroppen på en stølete måte, følte meg litt slapp. Senere på dagen fikk jeg vondt i hodet og begynte å fryse.

på onsagen hadde jeg det samme som før bare nå begynte jeg å få vondt i øynene,

neste dag fikk jeg enda mer vondt i øynene(torsdag).

og på fredag gikk det vekk. men på samme dag begynte jeg å få vondt i halsen. Litt hosting og mye slim. Slik er det gjennom lørdag og i dag på søndag.

På morgenen idag så følte jeg meg ikke så slapp, men nå som jeg skriver så har jeg begynt å kjenne slappheten komme igjen, slik var det litt på lørdag også ..

Noen andre som har fått årets influensa som kjenner seg i gjen, eller som kan fortelle om sin versjon? For jeg lurer på om jeg har fått kyssesyke, har ikke opplevd dette før.

Selv har jeg aldri før vært syk så lenge. Det har altid vært 3 dager, hvor den 4de dagen jeg kan gå på skole igjen..

:(

Endret av ErikBlodøks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ifølge lommelegen.no så (http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321021) står det "begynnelsen vil du sannsynligvis bare føle deg slappere og trettere enn vanlig, og kanskje ha hodepine og litt feber. I løpet av en uke får du sår hals, svelgvansker og dårlig ånde" , og dette passer mine symptomer.. (om jeg har dårlig ånde vet jeg ikke :p )

7971720[/snapback]

ok... :whistle:

Jeg mener.. har du drukket av andres flasker/øl/vin/vann/saft, kysset en mann/kjerring? ;)

Du får ikke sykdommen uten videre...

Lenke til kommentar
Hei

er en kar på 18 år som  våknet på tirsdag den 13.02 med vondt i kroppen på en stølete måte, følte meg litt slapp. Senere på dagen fikk jeg vondt i hodet og begynte å fryse.

på onsagen hadde jeg det samme som før bare nå begynte jeg å få vondt i øynene,

neste dag fikk jeg enda mer vondt i øynene(torsdag).

og på fredag gikk det vekk. men på samme dag begynte jeg å få vondt i halsen. Litt hosting og mye slim. Slik er det gjennom lørdag og i dag på søndag.

På morgenen idag så følte jeg meg ikke så slapp, men nå som jeg skriver så har jeg begynt å kjenne slappheten komme igjen, slik var det litt på lørdag også ..

(..)

Selv har jeg aldri før vært syk så lenge. Det har altid vært 3 dager, hvor den 4de dagen  jeg kan gå på skole igjen..

:(

7971292[/snapback]

Basert på symptomene du har skrevet, så mener jeg det er lite sjangse for infektivt mononuklerosis. (Kyssesyk).

Jeg har heller tror på at du har fått deg en forskjøleser som resulterte med en bihull betennelser som videre ga slim til pusterøret. Hosting, slim og vondt øyener synes jeg er en prominent symptom for det. Hosting og harking av slim kan gi senere plager som ømt/vondt i halsen.

Kyssesyk gi gjerne mer enn disse symptomene, som inkludere feber, gulsott og, ømt og forstørret milt.

Det er ikke noe medisin, som jeg kan anbefaler, du kan kjøpe reseptfritt.

Derfor gå til legen din,og mest sannsynlig vil du få steorider for dine plager... + eventuelt antibiotika som .f.eks amoxillin.

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Men si at jeg blir frisk på tirsdag, hvor mange dager bør jeg vente før jeg kan begynne å trene vekter igjen?

7973097[/snapback]

Den dagen du føler deg frisk nok...

Hvis du forsatt er syk, gå til legen din..altså på tirsdagen..

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Uff.

Ble faktisk syk den 13 også, var på legevakta på søndag. Å hadde kyssesyka.  Samme symptomer, å blir bare verre og verre.

7982275[/snapback]

Sånn er var kyssesyken for meg å. Begynte med litt syk, å slapp. Så ble jeg bare værre, og fikk mer å mer vondt i halsen, så en ukes tid etter jeg ble syk så klarte jeg ikke å spise vanlig mat før 2 uker etter. Nå er jeg blitt ganske bra igjen, må bare holde meg iro. Spisevansker går over, men kan ta tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...