hautainn Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Jeg har spillt gitar i litt over et halvt år nå. Har som gitar en Ibanez SA120 og som forsterker en Marshall Valvestate 8080. Marshall Valvestate 8080 har 2 channels, normal og boost. Eneste effecten på den er vel reverb. Det jeg "plages" med er å finne den riktige lyden til enten Metallica eller Ac/Dc. Når jeg sier "lyden" vet jeg at begge banda varierer, men sånn generelt liksom.(Litt lengre tilbake i tid:P) F.eks. Skru Gain på 3/4, bass 2/4, middle... , treble.. , contour... osv. På forrhand takk:) Lenke til kommentar
hautainn Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 spørr hvis jeg har forklart noe uklart Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Skru opp gain til nesten fullt og skru ned "master" volumet eller "post gain" (er ikke helt sikker på hvordan det er på din forsterker) på EQen skrur du opp på Bass ned med middle og treble etter ønske... Men bare prøv deg frem Lenke til kommentar
hautainn Skrevet 18. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2007 Skru opp gain til nesten fullt og skru ned "master" volumet eller "post gain" (er ikke helt sikker på hvordan det er på din forsterker)på EQen skrur du opp på Bass ned med middle og treble etter ønske... Men bare prøv deg frem 7971274[/snapback] takker, hjalp mye;) Lenke til kommentar
chaiz Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 kommer litt an på gitaren også, I ac/dc spiller han på egn Gibson SG, noe som så langt jeg vet er en temmelig annen gitar enn Ibanez SA120, men når det angår metallica så fyr opp på gain og treble er vel mitt forslag Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Metallica: Mye gain, lite mellomtone, mye bass og mye diskant. Gitar med EMG ACDC: Tubescreamer, røramp på full guffe, mye diskant Gibson SG med burstbuckere. Eller no sånn? Spiller lite av disse bandene, så det er basert på antakelser. Lenke til kommentar
edge Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Kan love at SG + Røramp(Marshall JCM2000 100w i mitt tilfelle) lager en jævlig grom AC/DC-ish lyd Lenke til kommentar
eyvindeb Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 (endret) HVa med en Line6 Spider III? Jeg har den i 75w og den er rå ass Den har det meste og er utrolig fleksibel. Men det er vel ikke aktuelt å kjøpe ny forsterker bare for å få lyden til de to? er jo ikke sikkert du liker den engang da.. Litt off-topic: Har sett mange har gikk mye ris til Spider-ampene (spider II vel og merke), og har ikke testen spider II, men III låter rått Endret 27. februar 2007 av snurre-sprett Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 27. februar 2007 Del Skrevet 27. februar 2007 Har Spider II selv og synes det er svake greier. Lyden er "kvass" og "digital" (vanskelig å beskrive en lyd ). Dette har ikke med EQ-innstillingene å gjøre, for stiller man ned diskanten blir lyden bare grøtete. Clean-lyden er faktisk helt ok, men den innebyge effektdelen (spesiellt "insane" som skal simulere 80-talls shred-lyd) er på grensen til grusomt. Men, det er alt etter hvordan du prioriterer. Du får riktignok mange effekter, men jeg råder deg heller til å kjøpe en brukt rørforsterker (du får det i samme prisklasse). Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Brukte spider II hd også en stund. Grusom lyd til en billig penge Har line6 tatt seg betydelig opp fra II til III? Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Jeg låner en Boss MetalZone-pedal av min onkel nå, + en VOX AD30W, klarer å få ganske fet lyd ut av det her. Noen andre som har prøvd pedalen? MT-2 tror jeg det også står på den, vurder innkjøp selv el noe annet. Var ikke no prob å få orntlig "skrap" og heavy lyd aka sounden som er på Kill 'em All. Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Jeg låner en Boss MetalZone-pedal av min onkel nå, + en VOX AD30W, klarer å få ganske fet lyd ut av det her. Noen andre som har prøvd pedalen? MT-2 tror jeg det også står på den, vurder innkjøp selv el noe annet. Var ikke no prob å få orntlig "skrap" og heavy lyd aka sounden som er på Kill 'em All. 8142901[/snapback] Jeg har selv en Boss metal zone MT-2... Veldig god lyd i den, egnes for alt fra Metallica til Immortal, anbeflaes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå