abene Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Det nettbaserte leksikonet Wikipedia øker i popularitet og er nå blant de ti mest besøkte nettsidene i verden. Les mer Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Jeg søker gjerne f.eks "germany +wiki" via google, istedet for å gå direkte til wikipedia. Synes det er lettere, så da blir begge brukt. Lenke til kommentar
Ultrag Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Har selv lagt inn "wiki" som en egen søkestreng i Opera som tar meg rett til Wikipedia. =) Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Ikke så rart egnetlig,bruker Wikipedia veldig mye Lenke til kommentar
unwill Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) Spørsmålet er heller hvorfor det er så mange som besøker www.microsoft.com ? Endret 18. februar 2007 av unwill Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Hvorfor er yahoo så popis? Wiki er genialt, rett og slett. Holdt det opent og fritt, la folk bruke kunskapen så mange ønsker og dele med seg. Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Spørsmålet er heller hvorfor det er så mange som besøker www.microsoft.com ? 7971826[/snapback] Windows-pcer har microsoft-sider som startside som standard. Sikkert en del som ikke orker å bytte, eller ikke kan. Hvorfor er yahoo så popis? 7971843[/snapback] Yahoo er større i utlandet, derfor det virker litt rart for oss nordmenn. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Er vel ikke microsoft.com folk går innpå, heller msn.com eller noe Lenke til kommentar
Battone Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Microsoft.com og windows update går vel under samme, så dem genererer vel en hel del trafikk gjennom det eller?! Lenke til kommentar
hernil Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 ble overasket da jeg så at Yahoo hadde flere besøk en Google. (og pappa som sier han bruker Yahoo fordi han liker å bruke det som alle andre ikke bruker. ) Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Ser forfatteren kan kinesisk/japansk Har selv lagt inn "wiki" som en egen søkestreng i Opera som tar meg rett til Wikipedia. =) 7971307[/snapback] Jeg og. Både norsk og engelsk. WN for norsk, W for engelsk. Tidligere WE for engelsk og W for norsk, men jeg fant ut at det å bruke den engelske versjonen er mye bedre, da artikklene ofte er lengre og mer velskrevne. Dessuten er det som oftest link til den norske versjonen fra den engelske. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Har selv lagt inn "wiki" som en egen søkestreng i Opera som tar meg rett til Wikipedia. =) 7971307[/snapback] Beklager offtopic, men går dette an å gjøre i Firefox? (med plugins) Lenke til kommentar
Kvakko Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Det nettbaserte leksikonet Wikipedia øker i popularitet og er nå blant de ti mest besøkte nettsidene i verden. Ifølge selskapet comScore Networks, som holder statistikk over nettsidebesøk, er Wikipedia nå blant de ti mest populære nettsidene i USA. USA=verden? Eller har jeg oversett noe? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Beklager offtopic, men går dette an å gjøre i Firefox? (med plugins)7973859[/snapback] Det er mulig ja: https://addons.mozilla.org/firefox/search-engines/ Du finner wikipedia søk på den siden der Lenke til kommentar
questra Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Jeg og. Både norsk og engelsk. WN for norsk, W for engelsk. Tidligere WE for engelsk og W for norsk, men jeg fant ut at det å bruke den engelske versjonen er mye bedre, da artikklene ofte er lengre og mer velskrevne. Dessuten er det som oftest link til den norske versjonen fra den engelske. 7973430[/snapback] Jeg har akkurat det samme. Veldig praktisk med w og wn. Har også en hel haug med andre slike. Fungerer fint i Opera og FF. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Beklager offtopic, men går dette an å gjøre i Firefox? (med plugins)7973859[/snapback] Det er mulig ja: https://addons.mozilla.org/firefox/search-engines/ Du finner wikipedia søk på den siden der 7974476[/snapback] Jeg vet ikke helt om disse pluginene gjør det samme (med forbehold om at jeg ikke har prøvd), det er ikke snakk om å ha en egen searchbar, men å kunne skrive "w <søkeord>" i adresse-linja, så søker den på wikipedia. Om den pluginen du linket til lar det gjøre det, vennligst ignorer dette innlegget AtW Lenke til kommentar
kilik Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) Litt bak tallene: Kan ta med at Fox Interactive Media hovedsaklig er MySpace, Fox News og IGN som alle er svært populære i USA. Time Warner Network inneholder blant annet gamle AOL. Yahoo inluderer Yahoo Mail og Yahoo Messenger som begge er mer populære enn Hotmail og MSN i USA. Tror også at Amazon-tallene inkluderer IMDB. Endret 19. februar 2007 av kilik Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Litt bak tallene: Kan ta med at Fox Interactive Media hovedsaklig er MySpace, Fox News og IGN som alle er svært populære i USA. Time Warner Network inneholder blant annet gamle AOL. Yahoo inluderer Yahoo Mail og Yahoo Messenger som begge er mer populære enn Hotmail og MSN i USA. Tror også at Amazon-tallene inkluderer IMDB. 7975586[/snapback] Dette gir litt mer mening ja enn det jeg fikk ut av artikkelen. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Jeg vet ikke helt om disse pluginene gjør det samme (med forbehold om at jeg ikke har prøvd), det er ikke snakk om å ha en egen searchbar, men å kunne skrive "w <søkeord>" i adresse-linja, så søker den på wikipedia. Om den pluginen du linket til lar det gjøre det, vennligst ignorer dette innlegget AtW 7975011[/snapback] Dette er ikke plugins, men søkemotorer du kan velge i søkefeltet. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Jeg vet ikke helt om disse pluginene gjør det samme (med forbehold om at jeg ikke har prøvd), det er ikke snakk om å ha en egen searchbar, men å kunne skrive "w <søkeord>" i adresse-linja, så søker den på wikipedia. Om den pluginen du linket til lar det gjøre det, vennligst ignorer dette innlegget AtW 7975011[/snapback] Dette er ikke plugins, men søkemotorer du kan velge i søkefeltet. 7985978[/snapback] Ja ok, da er det jo mao ikke det samme, poenget var å få det slik at man kan skrive feks "w <søkeord>" i adressefeltet, og at den da søker med wikipedia, det er upraktisk å ha en engen bar for så mange søk, eventuelt måtte velge et annet søk hver gang. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå