Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan få ned en hevelse

Gjest Guest

Anbefalte innlegg

Hei, har fått en hevelse på størrelse med en knyttnevne på et litt kinkig sted som plager med enormt. Er det noen kjerringtips e.l. til hvordan jeg kan få ned denne?

Hjelper det med is nå, selv m det er to dager siden jeg fikk den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du falt og slått halebeinet? Er det ømt? Hvordan kjennes det ut?

Selv om du ikke liker svaret "gå til legen", så høres det ut som du burde gjort det. En hevelse på størrelse med en knytteneve er det jeg vil klassifisere som en STOR hevelse. Hvordan klarer du å sitte?

7975587[/snapback]

Informasjon mangler...

Kanskje han har stukket seg med litt annet og?

Det kan være alt fra purulent inflammasjon til lokal oppsammlet blod/væsker osv..

Hvis du bruker "vannløslige steorider," vil det ta det tid før den løse seg i kroppen din.

Da får du en svuls lignende greie i ræven..

NB: Jeg spekulere fritt nå... :D

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Dette er mest sannsylig en betennelse i noen kjertler (tror jeg) som sitter akkurat der. Hvis hevelsen er så stor som du sier er det mest sannsynelgi verk i den og du bør gå til legen å få den drenert. Antakelig vis må dette gjøres flere ganger. I værste fall må et mindere kirurgisk inngrep til. Ikke bli skremt det er ikke farlig, bare ubeleilig.

Jeg vet du ikke vil høre dett, men gå til legen. Dette kommer ikke til å forsvinne ved å legge is på det i noen timer. Kanskje du kan få hevelsen til å gå noe ned for en kortere periode ved å kjøle ned området, men problemet forsvinner ikke.

Lenke til kommentar

Stikk til legen.. Om det er en oppsamling av ulumskheter(puss, blod, etc) så fikser han det der og da, bare legger deg på bordet og skjærer et snitt og trykker ut gørra. :p

Gjør uhorvelig vondt, men det gjør den kulen også etterhvert om du ikke får den ordnet.(Jeg kunne knapt nok sitte på ræva, eller ligge på ryggen, for den ble så øm etterhvert).

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Hei, har fått en hevelse på størrelse med en knyttnevne på et litt kinkig sted som plager med enormt. Er det noen kjerringtips e.l. til hvordan jeg kan få ned denne?

Hjelper det med is nå, selv m det er to dager siden jeg fikk den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...