Gå til innhold

SKal ha ny 12" eller 14" bærbar.

rhumbor

Anbefalte innlegg

Skal iløpet av de neste ukene bestemme meg for en ny bærbar maskin som jeg skal bruke til litt tekstbehandling og litt web design.

Ønsker er liten og nett maskin som skal være godt sammenskrudd, ha en klar og god skjerm og godt med minne. HD er ikke så stor prioritet da jeg har det meste av viktige filer på en WD Passport disk.

Har sett på et par maskiner, hva anbefaler folket?

Dell Inspirion 640m:

Dell 640m 14"

FSC Amilo Pro V3205 12":

FSC 12" på komplett.no

Fujitsu-Siemens Amilo Si1520 12":

FSC Si1520 12" på mpx.no

Cinet HomeBook 945GM - 14,1":

Cinet 14" på komplett.no

Dell maskinen har jeg satt sammen selv, men er litt usikker på kvaliteten på Dell sine bærbare maskiner.

Cinet maskinen er jeg veldig usiker på, noen som har erfaring med disse maskinene?

Edit. Ønsker en maskin mellom 9-12.000,-

Endret av rhumbor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte en helt lik Amilo Pro V3205 som den du linker til, men med 2 GB ram, for kr 10.000,- fra Netshop rett før jul. Det ser ikke ut til at de har den nå lenger, men den kommer vel kanskje inn igjen. Ta kontakt og hør med dem.

Uansett får du den du linker til til kr 9299,- hos Amentio.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en helt lik Amilo Pro V3205 som den du linker til, men med 2 GB ram, for kr 10.000,- fra Netshop rett før jul. Det ser ikke ut til at de har den nå lenger, men den kommer vel kanskje inn igjen. Ta kontakt og hør med dem.

Uansett får du den du linker til til kr 9299,- hos Amentio.

7971021[/snapback]

Aetius: Hvordan er maskinen? Er du fornøyd med den?

Lenke til kommentar

Ja, kan anbefale v3205 jeg også. Fikk en sånn av jobben. Er en snerten liten sak. Vekten til en fjær og batteritid på ca 4 timer.

Ytelsen er heller ikke noe å klage på. (Selvsagt hadde det vært kos med et mer brukende skjermkort, men jeg bruker pc'en bare i jobbsammenheng)

EDIT: Kom på en ulæmpe med denne laptopen. Den har en ganske så blank skjerm, som samler uhorvelig mye støv, og blir om til et speil ved sterkt sollys.

Og ja... Varmen er litt irriterende kjenner jeg her jeg sitter med den på fanget og surfer med blåtann+gprs i bilen. ;)

Endret av shabador
Lenke til kommentar

Ja, skjermen er ganske blank. Jeg foretrekker matt skjerm, men jeg har ikke planer om å bruke den noe særlig utendørs uansett.

Ellers er jeg som sagt happy med selve maskinen - utrolig bra maskin til pengene - men FSC kundeservice er jeg overhodet IKKE fornøyd med! Ikke alle drivere som er tilgjengelig på siden deres, noen av de som er det fungerer ikke, og support svarer ikke på mail. Selv om selve maskinen er bra, så ville jeg neppe kjøpt FSC dersom jeg hadde visst dette på forhånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...