Gå til innhold

Total War: Fordeler ved at en av dine kardinaler blir pave

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På den menyen hvor du ser hva slags forhold du har til Paven, er det et ikon i det øvre, venstre hjørnet. Om du har ett godt nok forhold er ikonet blått, og du kan trykke på det. Da vil du få opp en liste over steder du kan spørre Paven om å erklære korstog mot. Disse stedene er som regel Jerusalem og en del av stedene i Midt-Østen, noen områder holdt av The Moors, og alle områdene til de katolske fraksjonene som er bannlyst.

Var det svar på spørsmålet ditt?

Lenke til kommentar
Nei :p

Jeg vet vet egentlig at det ikke går ann, men det jeg lurer på er: Kan man på noen måte bestemme hvilke byer som står på den lista, slik som fiendebyer?

7973752[/snapback]

Selve lista har du liten mulighet til å gjøre noe med. Den utarbeides som sagt ut ifra hvilke "relgiøse" mål som ikke er under katolsk kontrol, og hvilke katolske stater som er bannlyst.

Eneste måten jeg ser du kan påvirke dette på er jo å prøve å få en annen stat til å utføre utrivelige handlinger mot andre. Via diplomatene kan du jo få andre stater til å gå til krig mot hverandre, og slik kan de jo bli bannlyst for. Evt, sende hærer med bønder inn i fiendeland å håpe de er dum nok til å angripe hæren din.

Men lista er final, når du trykker på Crusade knappen. Vent til stater er bannlyst etc, før du foreslår et mål for korstoget.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Noen som vet hvor lang tid det må være mellom korstogene? Har aldri giddet og telle...

8188498[/snapback]

Prøvde meg fram med tyrkerne, det gikk 10 turer, altså 20 år, fra jeg erklærte en jihad og invaderte målet (i samme runde) til jeg kunne erklære en ny jihad. Antar det er like lang tid med korstog.

Vet ikke om det er 10 turer fra man erklærer eller fra man fullfører korstoget/jihaden.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor lang tid det må være mellom korstogene? Har aldri giddet og telle...

8188498[/snapback]

Prøvde meg fram med tyrkerne, det gikk 10 turer, altså 20 år, fra jeg erklærte en jihad og invaderte målet (i samme runde) til jeg kunne erklære en ny jihad. Antar det er like lang tid med korstog.

Vet ikke om det er 10 turer fra man erklærer eller fra man fullfører korstoget/jihaden.

8281411[/snapback]

det er fra man har fullført korstoget\jihaden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...