maZe- Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) Hei. Problemet mitt er at bilen leker kjøleveske. Det leker ikke fra noe kabler eller ledninger, men det renner ut som en "sil" gjennom en plass under motoren. Dvs, under dynamoen. Jeg har en Golf 2. En kompis av meg sier at dette kommer fra noe med et deksel under, at det ikke er tett. Derfor renner det ut. Han sier også at jeg kanskje må skifte dette. Men det vi har tenkt å prøve er å "lime/plastre" det sammen med en slags pasta. Hva tror dere? Endret 18. februar 2007 av maZe- Lenke til kommentar
acon Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Det "lokket" du snakker om er for å komme inn til termostaten. Det må være helt fast, hvis ikke lekker det. Det nytter nok heller ikke å begynne å lime. Det er jo en tabbe når man må bytte termostaten.. derfor, kjøp ny paking, får det iallfall på mekonomen, sikkert biltema også. Lenke til kommentar
maZe- Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 vet du om det er dyrt acon ? Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 (endret) Høres mer ut som vannpumpa... Bare en tanke... Vannpumpa står vel på registeret på Golf2, hvis jeg ikke husker feil. Da vil det lekke frem under registerekslet. Har dere konstatert at det er termostat-huset som lekker? Endret 19. februar 2007 av LiamH Lenke til kommentar
acon Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Høres mer ut som vannpumpa... Bare en tanke... Vannpumpa står vel på registeret på Golf2, hvis jeg ikke husker feil. Da vil det lekke frem under registerekslet. Har dere konstatert at det er termostat-huset som lekker? 7977494[/snapback] Beklager, vannpumpa står helt nede til venstre (om du står foran bilen og ser oppi panseret) på 2'er golfen. Termostaten er montert på denne og den er på viftereima. Vannpumpa ligger like nedenfor registerdekselet ja, men de er på ingen måter koblet sammen. Om det er dyrt? nei.. kjempebillig.. pakning koster ikke mange kronene hbis du gjør det selv. Det er så enkelt at det er ikke noen poeng å sette den på service. Men hvis det er vannpumpa som er røket så kan det komme til å koste litt mer. Som LiamH sier kan det godt være vannpumpa. Den er også ikke så vanskelig å bytte, men kjøp for all del haynes boka før du begynner Kjøp Haynes repair manual for 2'er golf og les. Der står det bra forklart hva som må gjøres. Lenke til kommentar
maZe- Skrevet 19. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2007 jeg kan legge ut en film jeg har filmet med telefonen min, så kan dere se selv. kompisen min sier det er pakningen og jeg tror det selv også. for denne er visst veldig rusten ser det ut som. om jeg legger ut en liten film, kunne dere sett på den da? Lenke til kommentar
acon Skrevet 19. februar 2007 Del Skrevet 19. februar 2007 Klart vi kan se på videoen, men det er ikke sikkert det hjelper oss noe. Er du i tvil på hva det kan være, få den tauet bort til ditt nærmeste verksted og be dem se på den. Lenke til kommentar
maZe- Skrevet 20. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2007 jeg selv er i tvil. men kompisen min er ikke i tvil. jeg vil egentlig bare være på den sikreste siden. jeg har lite peiling på bil uansett, men kjenner en del og har en del familie som kan med det. så skal høre med dem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå