Gå til innhold

Vista eller XP?

Anbefalte innlegg

Det første du skal gjøre er å vurdere hvilke programmer som du må kjøre/bruke. Er det noen du er 100 % avhengig av. Sjekk så på deres sider eller eller på nettet om det er problemer knyttet til noen av disse, spesielt versjoner du bruker.

Vurder så det samme knyttet til hardware, som skulle være null problemer på ny PC. Men det kan være det for 64 bit.

Gir dette få og små problemer eller små tilleggskostnader, da er det greit med Vista.

Men ender du i min situasjon (ja jeg vet om kompabilitetsmodus, men det funker ikke på alt), der Vista medfører at jeg må bruke 20 000 i ny programvare og hardware (jeg har 2 mnd gammel PC, men mye artig ekstrautstyr fra 5 - 8 år tilbake som jeg er avhengig av), da er oppgradering til Vista uaktuelt på kort sikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, skal kjøpe ny PC. Bør jeg velge Windows XP Pro eller Windows Vista? Isåfall, hvilken Vista-edition?

7970572[/snapback]

Kjøp Vista Ultimate! Det er verdt de 700 ekstra kronene (ved OEM-versjon) bare for å få pokerspillet som foreløpig er den eneste Ultimate Extra-duppelidotten som har kommet...

Sparer masse penger på at gubben kan sitte og spille om lekepenger istedet for på unibet;o)

Lilleninni

Lenke til kommentar

Tja så var det versjonene da, etter mye lesing fant jeg ut at det beste var Vista premium fullversjon for mitt bruk.

Grunner

Jeg instalerer nytt hardware ganske ofte, ved nytt hovedkort må du ha ny OEM. Jeg trenger absolutt ikke det Ultima tilbyr i forhold til Premium - sikkerhets kopiering for bedrifter - eksternt skrive bord - bitlocker beskyttelse\kryptering og div fjerne media effekter for å lokke privat personer over som feks dream backround (eller hva det var-beveglig bakgrunn), poker spillet som er nevnt over vet jeg ingentig om men mulig det....

Oppg versjoner blir for mye fremm å tilbake, da er du til envher tid avhengig av å ha en gyldig xp instalasjon på pcen, men billigere blir det jo. OM du ikke instalerer ofte kan jo dette være en ide.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
...men du må være forberedt på masse tull i begynnelsen, med drivere som ikke virker og programmer som henger, til softwarefolket får hivd seg rundt og laget oppgraderinger. Så blant annet iTunes og Photoshop CS2 sleit med Vista, og sikkert en hel bråte med andre programmer også

7970641[/snapback]

Har ikke opplevd disse problemene og jeg kjører bla pohotoshp daglig, ja faktisk har jeg prøvd noen gamle spill som xp slet med og de funka fint her, i det hele og det store har jeg opplevd svært få problemer med Vista og langt færre en da jeg kjøpte xp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...