Gå til innhold

Vista eller XP?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

...men du må være forberedt på masse tull i begynnelsen, med drivere som ikke virker og programmer som henger, til softwarefolket får hivd seg rundt og laget oppgraderinger. Så blant annet iTunes og Photoshop CS2 sleit med Vista, og sikkert en hel bråte med andre programmer også

Lenke til kommentar

Er det ikke mye kluss med Vista da? Har hørt mye rart om Vista, blant annet at drivere etc ikke funker og at spill ikke funker.

...men du må være forberedt på masse tull i begynnelsen, med drivere som ikke virker og programmer som henger, til softwarefolket får hivd seg rundt og laget oppgraderinger. Så blant annet iTunes og Photoshop CS2 sleit med Vista, og sikkert en hel bråte med andre programmer også

EDIT: Var akkurat det jeg tenkte på. :|

Endret av Pendulum
Lenke til kommentar

Den største andelen kluss er hos folk som insisterer på installere Vista på en gammel maskin. Du som skal kjøpe en ny vil neppe få problemer av betydning - særlig ikke hvis du kjøper en ferdigpakke med Vista.

Skal du sette sammen selv fra bunnen av bør du nok sjekke litt rundt de enkelte komponentene først, og det er sikkert lurt å motstå fristelsen til å på død og liv ta med det 7 år gamle lydkortet inn i et nytt oppsett f.eks. ;)

Personlig hadde jeg garantert gått for Vista hvis jeg skulle byttet ut maskinen min nå.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Kommer litt an på behov, men jeg tror jeg ville valgt XP. å har XPen min stått på i over 3 måneder uten en reboot.

Den har vært så lenge på markedet at de har fikset masse security og bugs på den så den er stabil. Og dersom et problem dukker opp kan du nesten være sikker på at mange har hatt samme problem før deg, så det er bare å ta et lite søk på google så vet du hvordan problemet skal fikses.

Vista er ikke dumt, den har noen interessane funksjoner, pusset opp GUI, og mer fremtidsrettet. Men i dag hadde jeg gått for XP. Vil nok ikke skifte til Vista før om et år eller to da de fleste programmene støtter Vista og dicrectX og diverse andre ting ikke blir støttet av XP mer.

Lenke til kommentar

7970641[/snapback]

Herregud, blir så frustrert over dere som skal ha det til at vista er et problembarn... Har du noen gang prøvd det selv? :hmm:

Så, over til poenget. Har nå byttet til vista på både skole pc og stasjonær pc, og er superfornøyd! Bruker Photoshop CS 2, Premiere Pro, Dreamweaver, iTunes+++, uten problemer. Skal dog nevnes at jeg har hatt problemer med en del drivere, men dette er utelukkende fordi jeg valgte x64 versjonen(pga. mulighet for mer ram) :)

Endret av christian1986
Lenke til kommentar

Vista.

1. Prisene vil ikke fluktere mye uansett.

2. (Mye mye mye) bedre sikkerhet.

3. Har ikke moett paa driverproblemer enda (installert paa 4 ulike maskiner, fra laptop til desktop).

4. Bruker DX10, skal du ha ny PC anbefales et skikkelig skjermkort ogsaa, typ. 8800 serien.

Dersom du derimot skal ha et doenn stabilt system, som er morsomt aa bruke og svaert laererikt saa anbefaler jeg FreeBSD. Men det er en annen diskusjon.

Endret av Atypic
Lenke til kommentar
Artig post dette her.

Ti svar og ingen klarer å svare skikkelig...........

Har enda ikke sett en eneste saklig grunn til å gå for vista: kan noen snart komme med poenget!?

7974016[/snapback]

"Det er nå drøye to uker siden Microsoft lanserte Windows Vista for hjemmebrukere. Ikke uventet er det meldt om flere problemer med det nye operativsystemet."

Sjekk også denne: http://www.iexbeta.com/wiki/index.php/Wind...patibility_List

Endret av Jovi60
Lenke til kommentar
Artig post dette her.

Ti svar og ingen klarer å svare skikkelig...........

Har enda ikke sett en eneste saklig grunn til å gå for vista: kan noen snart komme med poenget!?

7974016[/snapback]

Tja, skal vi mene det så har det ikke vært noen "saklige" grunner for å velge XP heller, utenom at den er 6 år eldre.

Trådstarter: Skal du bygge PC'en selv? Du kan sikkert få svært god hjelp på forumet på spørsmål om maskinvaren du har valgt har god støtte for Vista. For noen ting KAN der bli problemer, men for det meste går det bra.

Lenke til kommentar

kommer jo an på hva behovet ditt er først og fremst. DX 10? spiller du?

Uansett fungerer Vista knirke fritt hos meg, har ikke møtt på et eneste problem tvært imot fungerer alt mye bedre som det skal. Instalasjonen er en drøm og med boot support på dvdn er jeg i himmelen.

Flere bonus er at pcen er sikkrere fra skratch, for dem som har instalert ferkst xp for så å gå rett på nettet har nokk vært borti prolbemet med angrep direkte.

Eneste grunn til Xp må være for å spare penger evnt om det du bruker pcen til ikke trenger Vista.

ps:husk å start programmer i admin mode

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...