meastp Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Hei! Begynner å bli ganske mange Spm. poster fra meg nå... Uansett, hvar gang jeg skal installere en ny package, og den spør etter "Psyche 8.0" disk 1, setter jeg i disk 1. Jeg trykker ok og "spør etter cd" kommer tilbake igjen. Labelen på min(e) cd('er) ser ut til å være "Red Hat Linux- i386 8.0". De stemmer altså ikke overens... Jeg søkte et sted hvor jeg fant: Hi again... I resolved this issue... At the boot prompt.. I needed to type in =noapic... that worked... Hvordan gjør jeg dette? Andre løsninger? mvh, Mats Taraldsvik [ Denne Melding var redigert av: meastp på 2002-12-05 17:39 ] Lenke til kommentar
Krestjan Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Jeg har akkurat det samme problemet, og det eneste løsningen jeg har funnet er å se hvilke pakker som trengs, og så installere disse FØR du installerer den du egentlig vil installere. Litt tungvint, men det funker som bare det. I tillegg så finnes det en versjon av apt-get for Redhat 8.0. Den funker enda bedre enn vanlig rpm for meg. Finn den på psyche.freshrpms.net. Håper dette hjelper! Lenke til kommentar
Gjest orden Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 (endret) Slettet. Endret 22. januar 2015 av orden Lenke til kommentar
meastp Skrevet 8. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2002 Jeg har bare hatt bruk for CD 1 & 2 Lenke til kommentar
hutre Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 brukte cd 1-2-3 under installasjon. Lenke til kommentar
n1tro Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Jeg ser at på ftp.uio.no har Redhat 8.0 5 cd'er, hvorfor refereres det bare til 3 her da? Er det noen forskjell? Jeg tenkte jeg skulle laste ned den Redhat snart, og hvis jeg ikke trenger alle 5, kunne jeg godt bare klart meg med cd 1,2,3. Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Det må da være package programmet det er noe riv ruskende galt med. Jeg sliter med samme problemet. Jeg har ikke brent ISO'ene over på CD, men montert dem fra harddisk. Så det skulle gå ut på det samme. Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 8. desember 2002 Del Skrevet 8. desember 2002 Det er 5 redhat 8 cder, de to siste er source. Jeg brukte selv alle cdene under innstallasjonen (ekskl. de to siste) pga. jeg valgte full install .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå